Keskustan raitiotietyömaissa uusia vaiheita ja kulkumuutoksia

Julkaistu 20.6.2019 11.45

Keskusta-alueella tehdään 24.6. alkaen muutamia muutoksia kulkureitteihin. Pirkankadulla pääkirjasto Metson edustalta poistetaan tiistaina 25.6. polkupyöräteline väliaikaisesti raitiotietöiden työvaiheen vuoksi. Työt kohdalla kestävät muutamia viikkoja. Pyörätelineet laputetaan muistuttamaan pyörien omistajia pyörien siirtämisestä pois alueelta.

Metson edustan pyörätelineet

Hämeenkadun pohjoispuolella Aleksanterinkatu-Pellavatehtaankatu-välillä ryhdytään tekemään tulevien katupuiden kantavaa kasvualustaa 24.6. alkavan viikon aikana. Jalankulkuväylä tällä osuudella kaventuu hieman, mutta reitti säilyy nykyisellään. Hämeenkadun ylittävä suojatie Pellavatehtaankadun liittymässä siirretään risteyksen toiselle puolelle.

Aleksanterinkadun ja Hämeenkadun liittymien jalankulku-ja autoliikennereitit palautuvat normaaleiksi arviolta heinäkuun alussa, kun kiveystyöt liittymäalueella valmistuvat.

Näsilinnankadun liittymät Hämeenkadun molemmin puolin suljetaan kiveystöiden ajaksi eli heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Läpiajo Hämeenkadun yli on siis suljettu. Liittymät avataan jälleen arviolta heinäkuun loppupuolella.

Yliopistonkadun ja Itsenäisyydenkadun risteyksessä tehdään heinäkuun alluviikolla liikennevalotöitä, joista aiheutuu pieniä liikennejärjestelyjä risteysalueella. Liikenne toimii kaikkiin suuntiin töiden aikana, mutta töiden aikana voi tulla kaistakavennuksia.

Nopeusrajoitus työmaiden vaikutusalueella on 30 kilometriä tunnissa.

Palautteet:
Palvelupiste Frenckell
avoinna ma–pe klo 9–16. Lisäksi Tampereen seudun joukkoliikenne avoinna ma ja ti klo 17 asti.

Hämeenkatu:
Keskustan alueen lohkoinsinööri