Maailmalla yli 35 miljoonaa katsojaa kerännyt Blue Man Group tulee Tampereelle

Julkaistu 13.5.2019 9.36

Supersuosittu yhdysvaltalainen Blue Man Group saapuu tulevalla maailmankiertueellaan ensimmäistä kertaa Suomeen. Palkittu teatteri-ilmiö esiintyy Tampereella 14.–16.9. ja Helsingissä 19.–22.9.

Tampereella ja Helsingissä tämän vuoden syyskuussa esiintyvä Blue Man Group tunnetaan kolmen sinisen ja kaljun miehen muodostamasta triosta, joka saa yleisönsä nauramaan, juhlimaan ja riemuitsemaan kanssaan. Musiikkia, komediaa ja sanatonta viestintää taitavasti yhdistelevän Blue Man Groupin Suomen keikkojen liput tulevat myyntiin maanantaina 20. päivä toukokuuta.

Syksyn The BLUE MAN GROUP World Tour -esityksissä nähdään sekä klassisia Blue Man Group -numeroita että aivan uutta sisältöä. New Yorkin Astor Place -teatterissa alkunsa vuonna 1991 saanut Blue Man Group on vuosien saatossa kasvanut maailmanlaajuiseksi teatteri-ilmiöksi. Ryhmän palkitut esitykset vetoavat monenikäisiin ihmisiin, ja ne ovat keränneet jo yli 35 miljoonaa katsojaa. Katso esimerkki ryhmän show’sta täältä.

– Olemme aivan innoissamme, että pääsemme ensimmäistä kertaa Suomeen tulevalla Blue Man Group 2019 -maailmankiertueellamme. Koska Blue Men Group -esityksissä ei puhuta, voivat kaikki ikäryhmät, kulttuurit ja kansallisuudet nauttia kokemuksesta, kommentoi Blue Man Groupin toimitusjohtaja Benoit Mathieu.

Blue Man Groupin perustajajäseniin kuuluva Chris Wink on yhtälailla innoissaan.

– Emme olisi ikinä osanneet kuvitella mihin kaikkialle luomamme viaton ja utelias hahmo nimeltä Blue Man meidät johtaisi. Meille on iso kunnia päästä jakamaan show myös suomalaisyleisön kanssa, Wink kertoo.

Blue Man Group on jatkuvasti edistänyt ja kehittänyt uusia tapoja ilmaisulleen. Se on myötävaikuttanut useisiin elokuva- ja tv-tuotantoihin ja julkaissut useita albumeita sekä oman kirjan. Ryhmän rock-konserttiparodiaa Megastar World Tour esitettiin areenoilla ympäri maailmaa.

The BLUE MAN GROUP World Tourin esitykset Tampere-talossa:
la 14.9. klo 16.00 ja 19.00
su 15.9. klo 13.00 ja 17.00
ma 16.9. klo 18.00

Liput tulevat myyntiin maanantaina 20.5.klo 9 Ticketmasterissa (Helsinki) ja Lippu.fi-palvelussa (Tampere). Hinnat palvelumaksuineen alk. Tampere: Aikuiset 59 / 69 / 79 / 89 / 99 € | Lapset: 39 / 49 / 59 / 69 / 79 €

Lisätiedot:
Tampere-talo, viestintäpäällikkö Jaani Haapasalo, [email protected], 050 353 6440