Tampereen Ratikan Maketti-näyttely aukeaa keskiviikkona

Julkaistu 7.5.2019 14.45

Tampereen Ratikan mallikappaletta, makettia, esitellään näyttelyssä keskiviikosta 8.5. klo 13.00 alkaen. Maketti-näyttely järjestetään rollikkahallissa Pyynikillä, ja se on avoinna keskiviikkoisin ja torstaisin klo 13–19. Lisäksi yli 15 hengen ryhmiä otetaan ennakkovarauksella vastaan tiistaisin ja perjantaisin klo 9-13.

Maketti-näyttelyyn on vapaa pääsy. Näyttelyssä pääsee ottamaan tuntumaa siihen, miltä Tampereen Ratikassa matkustaminen tuntuu ja näkemään käytännössä Ratikan yksityiskohdat. Halukkaat pääsevät myös tutustumaan ohjaamoon. Näyttelyssä tarjotaan lisäksi perustietoa ratikkareiteistä ja koko hankkeesta.

– Järjestimme Maketti-näyttelyn edellisen kerran Tampere-talossa helmikuussa. Rollikkahallin tilat ovat huomattavasti Sorsapuistosalia pienemmät, sillä tilaan mahtuu kerralla vain noin 100 henkeä. Jos näyttely herättää suurta kiinnostusta, kannattaa varautua siihen, että maketille voi joutua jonottamaan hetken ulkona, raitiotien kehitysohjelman projektipäällikkö Antti Haukka Tampereen kaupungilta kertoo.

Mikäli kävijöitä riittää, Maketti-näyttelyä pidetään avoinna vuoden loppuun asti.

– Iltapäivä- ja ilta-aikaan avoinna olevalla näyttelyllä haluamme palvella mahdollisimman hyvin työssä käyvää väestöä. Isommille ryhmille tarjotaan mahdollisuus tutustua näyttelyyn erikseen näyttelyajan ulkopuolella. Ryhmät voivat varata ajan osoitteesta [email protected], Haukka jatkaa.

Ratikasta kiinnostuneita ihmisiä palvellaan Maketti-näyttelyn lisäksi Tampereen Ratikan verkkosivuilla, joille avataan näyttelyn yhteydessä palautekanava jonka kautta voi lähettää kysymyksiä ja kommentteja.

– Sivustolla on Usein kysytyt kysymykset -osio, johon kannattaa ensin tutustua. Mikäli niiden joukosta ei löydy vastausta itseä askarruttaviin kysymyksiin, osion yhteydestä pääsee helposti lähettämään oman kysymyksen, johon vastaamme sivuston kautta. Näin muutkin pääsevät lukemaan vastauksia, Tampereen Raitiotie Oy:n viestinnän asiantuntija Sari Mäkelä selostaa.

Tampereen kaupunki, Raitiotien kehitysohjelma
Projektipäällikkö