Useita palvelurakennusten hankkeita käynnistymässä

Julkaistu 20.3.2019 19.32

Asunto- ja kiinteistölautakunta hyväksyi 20.3.2019 useita rakennushankkeiden toteutussuunnitelmia ja -sopimuksia.

Hippoksen päiväkodin toteutussuunnitelman ja toteutussopimuksen mukaan rakennetaan päiväkoti kuudelle 20 lapsen ryhmälle, ja rakennukseen tulee myös tilat Pirkanmaan Voimia Oy:lle. Rakennukseen tuleva liikuntasali pukuhuoneineen sekä ruokasali pienkeittiöineen voidaan rajata muista tiloista iltakäyttöä varten. Rakennus toteutetaan puurakenteisena CLT-tekniikalla.

Rakennustyöt on tarkoitus aloittaa huhtikuussa ja suunnitelman mukaan rakennus on valmis vuoden 2020 toukokuussa niin, että se voidaan ottaa käyttöön elokuussa. Uuden päiväkodin pääsuunnittelijana on toiminut Arkkitehtitoimisto Tilatakomo Oy. Hankkeen rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy.

Myös Atalan terveysaseman muutos päiväkodiksi -hankkeen toteutussuunnitelma ja -sopimus hyväksyttiin lautakunnassa. Rakennuksessa olevat terveysaseman tilat ovat vapautuneet, koska toiminta on siirtynyt Koilliskeskukseen. Muutostöillä mahdollistetaan tilat kolmelle päiväkotiryhmälle eli noin 60 lapselle.

Muutostyöt alkavat huhtikuussa ja valmistuvat syksyllä marraskuussa siten, että rakennus on valmiina käyttöön tammikuussa 2020. Hankkeen pääsuunnittelijana on Arkkitehtitoimisto Q´Ark. Rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy.

Lisäksi lautakunta hyväksyi Peltolammin koulun, kirjaston ja neuvolan väistötila -hankkeen toteutussuunnitelman ja -sopimuksen, urakkasopimuksen, takaisinostosopimuksen, rakennuttamissopimuksen ja leasingsopimuksen.

Uusi siirtokelpoinen väistötila sisältää kaksi rakennusta, jotka liitetään yhteen yhdyskäytävällä. Kaksikerroksisessa osassa on tilat Peltolammin koulun 1–6 -luokkalaisille. Yksikerroksisessa osassa on tilat esiopetukselle, neuvolalle, kouluterveydenhuollolle, kirjastolle ja Pirkanmaan Voimia Oy:lle. Alakoulussa on oppilaita noin 260, esiopetuksessa 50. Yhteenlaskettu henkilöstömäärä on noin 40. Koulun puku- ja suihkutilat sekä osa opetustiloista voidaan rajata muista tiloista iltakäyttöä varten.

Rakennustyöt aloitetaan tilaelementtien valmistuksella kesäkuussa ja hanke valmistuu joulukuussa niin, että väistötilat voidaan ottaa käyttöön vuoden 2020 alussa. Urakan toteuttaa Elementit-E Oy, ja rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy.

Kiinteistöjohtaja
Virpi Ekholm