Kesäduunikampanja tarjoaa yrityksille lisäkäsiä ja työpaikkoja tulevaisuuden osaajille

Julkaistu 6.3.2019 10.50

Tampereen Kesäduunikampanja tukee nuorten työllistymistä ja tekee kesätyöntekijöiden rekrytoinnin yrityksille helpoksi.

Kesäduunikampanjan järjestäjinä ovat Tampereen kaupunki, nuorten työllisyyspalvelut, Ohjaamo, Me-talo, Pirkanmaan TE-toimisto ja Pirkanmaan Yrittäjät. Kampanjan avulla etsitään ja välitetään töitä 15–29-vuotiaille.

Kesäduunikampanjan tavoitteena on tehdä kesätyöllistäminen yrityksille mahdollisimman helpoksi. Yrityksen tarvitsee vain kertoa, millaiseen tehtävään se tarvitsee tekijää ja kampanjan toimijat etsivät työhaluisista nuorista yrityksille sopivimmat sekä auttavat sopivan työllistämistavan valinnassa.

Kampanja korostaa vastuullisen työllistämisen periaatteita: työelämän pelisääntöjen noudattamista, hyvää työhön perehdyttämistä ja työyhteisöön mukaan ottamista. Kesäpesti on mieluisa kokemus molemmille osapuolille: Nuori saa myönteisen kokemuksen työelämästä ja yritys kätevästi lisäkäsiä tekemättömien töiden hoitamiseen.

Työhaluisia nuoria on mukana jo runsaasti.

– Nuorilla on kova into päästä töihin, joten tekijä löytyy kyllä. Esimerkiksi siivous, ruohonleikkuu ja erilaiset markkinointitehtävät ovat tyypillisiä alle 18-vuotiaiden tehtäviä. Hakijoissa on paljon myös eri alojen opiskelijoita, joilla on jo enemmän osaamista. He voivat toimia kesälomasijaisina ja tehdä vaativampia tehtäviä, kertoo kampanjaa koordinoiva OMA-valmentaja Riikka-Mari Hietamies Tampereen kaupungin työllisyyspalveluista.

Kampanjan järjestäjät haastavat kaikki yritykset mukaan nuorten työllistämiseen. Ulkoinen linkkiMukaan voi ilmoittautua kampanjan nettisivuilla.

– Linkin kautta kannattaa ilmoittaa ihan kaikki työvoimatarpeet. Ilmoittautuminen ei sido vielä mihinkään, viimeinen sana rekrytoinnissa on aina yrityksellä itsellään.

Torstaina 7.3. järjestetään aamiaistilaisuus, jossa yrityksillä on mahdollisuus kuulla lisää kesätyöntekijän rekrytoimisesta. Tilaisuudessa kerrotaan työllistämisen eri tavoista ja siitä, miten yritys voi tarjoata ensimmäisen kesätyöpaikan oman alueen nuorelle tai lisäkokemusta kokeneemmalle tekijälle. Tilaisuuteen voi ilmoittautua alla olevan linkin kautta.

Ulkoinen linkkiIlmoittautuminen 7.3. aamiaistilaisuuteen

Riikka-Mari Hietamies