Kotihoidon avuksi avataan uusi arviointi- ja kuntoutusosasto ARVO

Julkaistu 5.3.2019 9.51

Tampereen kaupunki avaa 11. maaliskuuta 2019 uuden arviointi- ja kuntoutusosaston Hatanpään puistosairaalaan. Osastolla hoidetaan lyhytaikaista hoitoa, kuntoutusta tai arviointia tarvitsevia tamperelaisia ja orivesiläisiä säännöllisen kotihoidon asiakkaita.

Hatanpään puistosairaala sisäänkäynti.

Potilaat tulevat osastolle kodistaan kotihoidon lääkärin ohjaamina. Kun kotihoidon lääkäri huomaa kotihoidon asiakkaan kunnon heikentyneen, hän voi lähettää asiakkaan arviointi- ja kuntoutusosastolle. Osastolla selvitetään toimintakyvyn heikkenemisen syy sekä aloitetaan hoito ja kuntoutus. Osastolla on myös mahdollisuus tehdä laajempia tutkimuksia kuin kotona.

Arviointi- ja kuntoutusosastolla ollaan korkeintaan kaksi viikkoa, sitä pidempää sairaalahoitoa tarvitsevien potilaiden hoito toteutetaan Rauhaniemen sairaalassa. Arviointi- ja kuntoutusosastolta potilas palaa takaisin omaan kotiinsa. Kotiutuksen tukena voidaan käyttää esimerkiksi kuvapuhelimia, joiden käyttö opetellaan jo osastolla ollessa.

Arviointi- ja kuntoutusosasto on perusterveydenhuollon vuodeosasto, jossa on 20 paikkaa. Siellä työskentelee sairaanhoitajia, lähihoitajia ja fysioterapeutteja.

Osasto sijaitsee Hatanpään puistosairaalan K-siivessä 0-kerroksessa osoitteessa Hatanpään puistokuja 8. Osastolle kuljetaan Hatanpään puistosairaalan pääovista.

Osaston yhteystiedot
Kanslia: puhelin 044 423 5459