Tampereen Nekalaan rakennetaan uusi päiväkoti ja neuvola

Julkaistu 20.2.2019 19.14

Nekalaan Mustanmetsän alueelle rakennetaan uusi päiväkoti ja neuvola. Kaksikerroksinen päiväkoti- ja neuvolarakennus on mitoitettu joustavasti 140–160 päiväkotilapselle ja 3–4 esiopetusryhmälle (60–80 lasta). Kustannusarvio on noin 9,1 miljoonaa euroa. Asunto- ja kiinteistölautakunta hyväksyi toteutussuunnitelman ja toteutussopimuksen 20.2.

Rakennukseen tehdään tilat neuvolalle eli kahdeksan terveydenhoitajan ja kaksi lääkärin työtilaa sekä tilat ateria- ja siivouspalveluja tuottavalle Pirkanmaan Voimia Oy:lle. Neuvottelu-, tauko- ja pukutilat ovat yhteiskäytössä. Ensimmäisen kerroksen liikuntasali pukuhuoneineen ja ruokasali pienkeittiöineen ovat rajattavissa muista tiloista iltakäyttöä varten.

Rakennustyöt on tarkoitus aloittaa maaliskuussa 2019, rakennus valmistuu toukokuussa 2020 ja se otetaan käyttöön elokuussa 2020.

Lasten ja nuorten palvelujen lautakunta hyväksyi Mustametsän päiväkodin ja neuvolan tarveselvityksen 26.3.2015 ja kaupunginhallitus hyväksyi hankkeen hankesuunnitelman 22.1.2018.

Kiinteistöjohtaja
Virpi Ekholm