Ratikan väliaikaisen taiteen ideahaku avattu

Julkaistu 8.2.2019 15.04

Raitiotietyömaan suoja-aidat hallitsevat parhaillaan katunäkymiä isossa osassa Tampereen keskustaa. Ennen katukuvan palautumista rakentamiselta, taide kohentaa tilannetta visuaalisesti valtaamalla aitoja. Nyt etsitään hulluja, luovia ja visuaalisesti kiinnostavia ideoita ratikan ja Tampereen keskustan työmaa-aikaista ilmettä piristämään! Haku on avoinna 1.2. – 31.5.2019 www.tampereenratikka.fi/ratikantaide sivuilta löytyvällä hakulomakkeella.

Vastaan otetaan alustavia tai jo pidemmälle vietyjä ajatuksia. Ideahakuun voivat osallistua kaikki halukkaat lähettämällä kevyen idean siitä, mitä haluaisi toteuttaa ja halutessa ideaa selventäviä työnäytteitä tai ideakuvia sekä cv:n.

Hakemuksista poimitaan joustavasti 1-5 hakijaa, jotka pääsevät toteuttamaan ideansa ja joilta tilataan työstä tarkempi luonnos. Valinnan toteutettavista hankkeista tekee Ratikan taiteen ohjausryhmä.

Kesästä asti on ollut nähtävillä ratikka-aiheisia sarjakuvia ja nyt aidat alkavat saada väriä myös muista taiteen lajeista. Uusimpana lisäyksenä Jaakko Himasen ja Vesa Toukomaan luotsaama yhteisöllinen teos "Nähdä metsä puilta", jossa nähdään Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsän oppilaiden maalauksia.

Frei Zimmer Oy
Koordinaattori