Eroa pohtiva vanhempi, tule kuulolle Eron edessä? -iltoihin

Julkaistu 5.2.2019 13.23

Onko ero perheessäsi ajankohtainen asia? Tarvitsetko tietoa lapsen elatukseen, huoltoon tai tapaamisiin liittyvistä asioista? Tule mukaan Eron edessä? -iltoihin, joista saat tietoa lasten vanhempia erossa askarruttavista aiheista.

Helmi-maaliskuun aikana järjestetään kuusi eri teemoihin keskittyvää Eron edessä? -iltaa, jotka on suunnattu eroa harkitseville tai eronneille vanhemmille.

Ensimmäinen Eron edessä? -ilta on tiistaina 12.2.2019 klo 17.30–19.30 MLL Tampereen osaston tiloissa (Tiiliruukinkatu 1). Illan aiheena ovat parisuhteen päättämiseen liittyvät tunteet ja niiden käsittely. Aiheesta puhuu perheneuvoja Virpi Hiltunen-Holopainen Tampereen ev.lut. seurakuntien Perheasiain neuvottelukeskuksesta.

Eron edessä? -illoissa käsitellään muun muassa eroon liittyviä tunteita, lasten ja nuorten tukemista vanhempien eron yhteydessä sekä eroon liittyvien sopimusten tekemistä. Vastauksia on luvassa muun muassa siihen, mitä lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa tapahtuu ja miten toimitaan, jos asiat riitautuvat?

Teemalliset illat järjestetään tiistai-iltaisin erillisen aikataulun mukaan. Ajankohdat ja kunkin illan aiheet löytyvät Tampereen kaupungin verkkosivuilta.

Tilaisuuksiin ei tarvitse ilmoittautua. Niihin voi tulla vain kuuntelemaan, mutta halutessaan myös kysymään lisää aiheesta ja keskustelemaan. Eron edessä -illat ovat maksuttomia, ja niihin voi tulla anonyymisti.

Tilaisuudet pidetään Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) Tampereen osaston Eron ensiapupisteellä, osoitteessa Tiiliruukinkatu 1 (sisäänkäynti sisäpihalta, kulku sisäpihalle Laivapuiston perhetalon ja Finnparkin parkkihallin välistä).

Mannerheimin lastensuojeluliiton Tampereen osasto
Anne Haring