Festivaaleille ja suurille yleisötapahtumille avustuksia

Julkaistu 25.1.2019 12.59

Tampereen kaupunki avustaa vuosittain Tampereella järjestettäviä festivaaleja ja suuria yleisötapahtumia. Tälle vuodelle avustuksia myönnettiin 15 yhteisölle yhteensä 587 097 euroa, josta raha-avustuksen osuus on 542 000 euroa ja tila-avustusten 45 097 euroa.

Ihmisjoukko

Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien toiminta-avustukset ovat harkinnanvaraisia avustuksia, jotka on tarkoitettu vähintään kolmena vuotena toimineen festivaalin tai merkittävän toistuvan kulttuuritapahtuman toteuttamiseen Tampereella. Festivaalien tulee olla 2–10 päivää kestäviä ja merkittävässä määrin esitystoimintaa sisältäviä. Myös yksipäiväisiä tapahtumia voidaan avustaa, mikäli niiden merkittävyys taiteenalansa kentällä on erityisen suuri.

Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien toiminta-avustusta haki 21 yhteisöä. Talouden tasapainottamisohjelmaan liittyen avustuksiin kohdistetaan tänä vuonna 15 000 euron säästö.

Tilakustannusten avustuksina myönnettiin Tampereen Elokuvajuhlat – Tampere Film Festivalille 15 416 euroa, Tampereen Teatterikesälle 15 146 euroa ja Pispalan Sottiisille 14 534 euroa.

Festivaalien ja suurten yleisötapahtumien toiminta-avustukset vuodelle 2019

Fest Afrika ry 5000