Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Rautatienkadun ja Itsenäisyydenkadun liikennejärjestelyt kohti raitiotien valmistumisen lopputilannetta

Julkaistu 11.12.2018 10.48

Rautatienkadun ja Itsenäisyydenkadun liittymässä tehdään tällä ja seuraavalla viikolla (viikoilla 50 ja 51) uusia liikennejärjestelyjä raitiotien rakentamisesta johtuen.

Keskiviikkona 12.12. Rautatienkadun ja Itsenäisyydenkadun risteyksessä otetaan käyttöön uudet liikennevalot. Itsenäisyydenkatua idästä keskustan suuntaan Hämeenkadulle ajettaessa bussi-ja taksiliikenteen ajolinjat Rautatienkadun liittymäalueella muuttuvat raitiotien valmistumisen lopputilanteen mukaiseksi. Rautatien alittavassa tunnelissa liikenne idästä länteen kulkee pohjoisessa tunneliaukossa. Lännestä itään ajettaessa liikenne kulkee vielä seuraavan viikon alkuun eteläisessä tunneliaukossa.

Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 16.-17.12. Itsenäisyydenkadun ja Rautatienkadun liittymässä tehdään uusia liikennejärjestelyjä. Rautatienkadun kaikki kaistat avataan liikenteelle 17.12. Sekä itään että länteen kulkeva autoliikenne siirtyy Itsenäisyydenkadulla rautatien alittavassa tunnelissa pohjoiseen tunneliaukkoon. Tämä on myös raitiotien valmistumisen lopputilanne. Raitiotietöitä jatketaan talven aikana tunnelin eteläisessä aukossa.

Itsenäisyydenkadun raitiotietyöt:
Aluevastaava