Messukylään avataan marraskuussa omatoimikirjasto

Julkaistu 1.11.2018 15.38

Messukylään avataan 24. marraskuuta Tampereen suurin omatoimikirjasto. Messukylän kirjaston aukiolot laajenevat viikossa 26 tuntia, kun kirjastoon pääsee perinteisten palveluaukioloaikojen lisäksi sisään kirjastokortilla aikaisin aamulla ja viikonloppuisin.

Messukylän omatoimikirjaston avajaisia vietetään lauantaina 24. marraskuuta. Avajaispäivästä lähtien Messukylän kirjastoon pääsee sisään omalla kirjastokortilla ja sen tunnusluvulla omatoimiaikoina, jotka ovat la–su klo 7–17, ma-pe klo 7–8 ja pe klo 16–17. Kirjaston palveluaukioloajat säilyvät ennallaan, eli kirjaston henkilökunta on paikalla ja ovet avoinna ma–to 8–19 ja pe 8–16.

Omatoimikirjastoa voivat käyttää kaikki PIKI-kirjastojen asiakkaat. Omatoimitunteina kirjastossa ei ole henkilökuntaa, mutta aineistoa voi lainata ja palauttaa automaateilla. Lisäksi asiakkaat voivat lukea lehtiä, käyttää asiakaskonetta tai työskennellä tai lukea kirjaston tiloissa. Kirjastossa on langaton verkko.

Asiakas on vastuussa myös mukanaan tulevien henkilöiden käyttäytymisestä, ja käyttö voidaan tarvittaessa estää esimerkiksi häiriökäyttäytymisen vuoksi. Kirjastossa on kameravalvonta, ja vartija kiertää omatoimiaikoina kirjaston tiloissa.

Avajaisissa opastusta ja lastenohjelmaa

Omatoimikirjaston avaamisen kunniaksi Messukylän kirjastossa esiintyy lauantaina 24.11.2018 klo 12 lastenmusiikkiyhtye Miiru Millisentti ja Komppikoirat. Konsertti sopii kaikenikäisille, ja tapahtumaan on vapaa pääsy.

Avajaislauantaina Messukylän kirjaston henkilökunta opastaa asiakkaita omatoimikirjaston käytössä klo 8-15.

Lisätietoa omatoimikirjastossa asioinnista

Kirjastonjohtaja