Tredun Kangasalan uusi toimipiste on lunastanut odotukset

Julkaistu 29.10.2018 8.36

Tredun Kangasalan toimipisteen monikäyttöiset ja muunneltavat tilat ovat ilahduttaneet käyttäjiä jo kolmen kuukauden ajan. Roine-kampuksen toiminta käynnistyi 13.8.2018, kun oppilaat saapuivat uusiin toimitiloihin. Virallisesti toimipiste vihitään käyttöön torstaina 1.11. Avajaisia juhlitaan klo 13–15.

Kangasalan toimipiste ulkoa kuvattuna.
Tredun Kangasalan toimipisteen virallisia vihkiäisiä vietetään torstaina 1.11.

Valoisa ja avara oppimisympäristö toivottaa kaikki tervetulleiksi. Seljänne-ruokalan yhteydessä toimii myymälä, jossa on tarjolla muun muassa konditoriaopiskelijoiden valmistamia herkkuja. Jo aiemmassa toimipisteessä hyvään maineeseen noussut opetusravintola Eveliina palvelee lounasasiakkaita arkipäivisin.

Ruokala on osa amfiteatterimaista auditoriota, joten moneen tarpeeseen taipuva tila on jo nyt toiminut juhlien näyttämönä ja herättänyt ulkopuolisten vuokraajien kiinnostuksen. Kevyt, siirreltävä ja muunneltava kalustus on osoittanut toimivuutensa.

Monipuolinen kattaus perustutkintoja

Tredun Kangasalan toimipiste Finnentie 39:ssä on opinahjo noin 520 ammatilliselle opiskelijalle. Toimipisteessä työskentelee 50 työtekijää, joista osa työskentelee Kangasalan lisäksi myös muissa Tredun toimipisteissä.

Kangasalan toimipisteessä voi opiskella yhdeksää perustutkintoa seuraavilta aloilta: sosiaali- ja terveysala, turvallisuusala, rakennusala, talotekniikka, elintarvikeala, ravintola- ja cateringala, puhtaus- ja kiinteistöpalveluala, tieto- ja tietoliikennetekniikka ja sähkö- ja automaatioala. Lisäksi tarjolla on ammattitutkintojen ja erikoisammattitutkintojen koulutuksia henkilöille, joilla on jo kokemusta työelämässä.

Ammatillisiin opintoihin hakeudutaan yhteishaussa tai ympäri vuoden jatkuvan haun kautta. Jatkuvassa haussa voi hakea opiskelemaan kuka tahansa, joka haluaa hankkia ammatillisen tutkinnon tai kehittää ammatillista osaamistaan.

Kangasalan toimipisteen vihkiäisten ohjelmassa on juhlapuheita, maljannostoa, musiikkia ja taideteosten esittelyä. Vihkiäisiä juhlitaan klo 13–15.

Koulutuspäällikkö
Marjo Tommiska