Sampolan kirjaston palautus- ja palvelualue uudistuu

Julkaistu 25.10.2018 12.36

Remontti sulkee kirjaston viikon ajaksi marras-joulukuun vaihteessa. Varausten nouto ja aineiston palautukset onnistuvat Sampolassa myös remontin aikana.

Sampolan kirjasto suljetaan remontin vuoksi viikoksi ajalla 26.11.–2.12.2018. Kirjasto avataan jälleen maanantaina 3.12.2018. Sampolan kirjaston tietotori ja makerspace Tekomo palvelevat remontin ajan normaalisti.

Remontissa Sampolan kirjaston palvelualue uudistetaan. Kirjastoon saadaan uudet palautus- ja lainausautomaatit sekä asiakaspalvelutiskit. Lisäksi käyttöön otetaan itsepalvelupalautusalue, joka on jo käytössä muun muassa Koilliskeskuksen, Kaukajärven, Messukylän ja Tesoman kirjastoissa. Lisäksi lehtisalin järjestystä muutetaan Sampolassa niin, että asiakaskoneet keskitetään salin toiselle puolelle ja lehtialue toiselle puolelle.

Palautukset ja varausten nouto onnistuvat remontin aikana

Sampolan kirjaston remontin aikana asiakkaita palvelevat muut Tampereen kaupunginkirjaston kirjastot, joista lähimpänä sijaitsevat pääkirjasto Metso, Nekalan kirjasto ja Koukkuniemen kirjasto. Lainoja voi palauttaa mihin tahansa PIKI-kirjastoon. Myös Sampolan kirjaston palautusluukku on käytössä remontin ajan. Sampolan kirjastosta lainattu aineisto ei eräänny sulkuaikana. Lainassa olevaa aineistoa voi uusia ja kirjastomaksuja maksaa normaalisti PIKI-verkkokirjastossa.

Varaukset ovat noudettavissa Sampolan kirjaston tietotorilta palveluaukioloaikoina eli ma–pe klo 11–20 ja la 11–16. Halutessaan asiakas voi vaihtaa saapumattoman varauksen noutopaikan verkkokirjaston Omat tiedot -kohdassa.

Aamulehti ja Helsingin Sanomat ovat remontin ajan luettavissa kirjaston aulassa.

Aluekirjaston johtaja
Taina Sahlander