Lakon 22.-23.10. vaikutukset Tampereen kaupungin ateria- ja puhtauspalveluihin

Julkaistu 18.10.2018 12.18

Lakko vaikuttaa monien Tampereen kaupungin koulujen, päiväkotien ja oppilaitosten ateria- ja puhtaanapitopalveluihin maanantaina 22.10. ja tiistaina 23.10. Ruokalistassa on muutoksia eikä erityisruokavalion mukaisia ruokia ei pystytä kaikkialle toimittamaan. Lämpimässä säilyvien omien eväiden mukaanottaminen on suositeltavaa. Tiedot kouluista, joihin lakko ei vaikuta on päivitetty 22.10. klo 17.00.

Lautasia koulun ruokasalissa.

Lakko ei vaikuta sairaaloiden, vanhainkodin, asumis- ja kotiateriapalveluiden sekä erilaisten erityisryhmien kuten kehitysvammaisten ateriapalveluihin. Ateriat valmistetaan ja toimitetaan normaalisti asiakkaille. Myös ikäihmisten palvelukeskusten ravintolat ovat toiminnassa.

Lakko ei vaikuta Lepolan, Kukkapelon, Multisillan, Peltolammin, Härmälän, Kämmenniemen, Talvitien, Tuomikujan ja Rantaperkiön päiväkoteihin eikä Nekalan koulun esiopetusryhmän ruokailuun. Vellamon, Ankkarin, Näsinpuiston, Pulmusen ja Tesoman vuoro- ja iltahoitopäiväkodeissa ruokailu sujuu lähes normaalisti ja lapset saavat lämpimän ruoan sekä tarvittavat erityisruokavaliot.

Muissa päiväkodeissa on tarjolla muroja, maitoa, jugurttia, mehukeittoa, leipää ja hedelmiä. Lounasruokana tarjotaan puuro. Erityisruokavalion mukaisia aterioita ei pystytä toimittamaan. Mikäli lapsella on erityisruokavalio kannattaa pakata mukaan lämpimässä säilyvät eväät.

Lakko ei vaikuta seuraaviin kouluihin ja myös erityisruokavalion mukaisia aterioita on tarjolla normaalisti: Etelä-Hervanta, Hatanpää, Härmälä, Peltolammi, Kämmenniemi,Terälahti ja Talvitie, Kalevanpuisto ja Erho-yksikkö, Hatanpään lukio ja Tredun Sammonkadun, Mediapoliksen, Metsätien, Pirkkalan, Kangasalan, Oriveden, Lempäälän, Virtain ja Nokian Kivimiehenkadun toimipisteet.

Muissa kouluissa ja oppilaitoksissa suositellaan, että oppilaat ottavat mukaan lämpimässä säilyvät eväät. Omien eväiden täydennykseksi on tarjolla mehukeittoa tai mehua, hedelmiä ja leipää.

Tarjonta voi vaihdella toimipaikoittain ja siihen voi tulla muutoksia. Tietoja täydennetään tilanteen mukaan. Seuraa Tampereen kaupungin tiedotusta aiheesta.

Kouluissa ja päiväkodeissa pyritään varmistamaan puhtauden perustaso. Muissa paikoissa siivous sujuu lähes normaalisti.

Asiakkuuspäällikkö
Tiina Tamiola