Suun terveydenhuolto: Tampereen ja Oriveden valinnanvapauskokeilupaikat täyttyivät hetkessä

Julkaistu 11.10.2018 16.21

Pirkanmaan suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilussa torstaina 11.10.2018 jakoon tulleet Tampereen ja Oriveden 375 lisäpaikkaa menivät jälleen muutamassa minuutissa. Sen sijaan Nokian, Pirkkalan, Vesilahden ja Valkeakosken kiintiössä on vielä paikkoja jäljellä.

Hammalääkärin työvälineitä.

Nokialta kokeiluun pääsee vielä 36 asukasta. Pirkkalassa ja Vesilahdessa on yhteensä 65 paikkaa vapaana ja Valkeakoskella 87.

Kokeilussa perushammashoitopalvelujen tuottajaksi valitaan kokeilussa mukana oleva yksityinen palveluntuottaja. Nokialaiset, pirkkalaiset, vesilahtelaiset ja valkeakoskelaiset voivat yhä osallistua kokeiluun ja valita palveluntuottajan osoitteessa www.tampere.fi/valinnanvapaus Valitse suunhoitoyksikkö -sivulla olevalla sähköisellä lomakkeella, johon kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla. Valinta on mahdollista tehdä myös puhelimitse soittamalla numeroon 03 5657 0119, joka on auki arkisin klo 12–15.

Tutkimusajan voi varata 15.10. alkaen

Kokeiluun mukaan päässeet asiakkaat voivat varata tutkimusajan valitsemalleen palveluntuottajalle aikaisintaan maanantaina 15.10.2018. Aika varataan soittamalla suoraan palveluntuottajalle. Syysloma voi viivästyttää hieman ajan saamista.

Valinnanvapauskokeilu jatkuu Nokialla, Pirkkalassa, Orivedellä, Tampereella, Valkeakoskella ja Vesilahdessa vuoden 2019 puolelle.

Kokeilu on osa sosiaali- ja terveysministeriön suun terveydenhuollon valinnanvapaus- eli palvelusetelikokeilua.

Kuva: Hallituksen kärkihanke -logo

Projektipäällikkö