Suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeilun tuhat lisäpaikkaa valittavana 10. ja 11.10. kello 13 alkaen

Julkaistu 9.10.2018 15.25

Pirkanmaan suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeiluun pääsee tuhat uutta asukasta Nokialta, Orivedeltä, Pirkkalasta, Tampereelta ja Vesilahdesta. Lisäpaikat ovat valittavana keskiviikkona 10.10. ja torstaina 11.10. kello 13 alkaen. Molempina päivinä kokeiluun otetaan 500 uutta osallistujaa.

Tammelan hammashoitolan vastaanotolla.

Tiedotetta päivitetty 11.10.2018:
- Tampereen ja Oriveden torstain paikat ovat täyttyneet.

Tiedotetta päivitetty 10.10.2018:
- Tampereen ja Oriveden keskiviikon paikat ovat täyttyneet. Lisää paikkoja tulee jakoon torstaina 11.10. klo 13.
- Nokialla, Pirkkalassa, Vesilahdessa ja Valkeakoskella on vielä paikkoja jäljellä.
***

Sujuvinta valinta on tehdä osoitteessa www.tampere.fi/valinnanvapaus Valitse suunhoitoyksikkö -sivulla olevalla sähköisellä lomakkeella, johon kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla. Valinta on mahdollista tehdä myös puhelimitse soittamalla numeroon 03 5657 0119 (kello 13–15). Sekä verkko- että puhelinpalvelu avautuvat keskiviikkona 10. ja torstaina 11.10. kello 13.

Kokeilussa perushammashoitopalvelujen tuottajaksi kunnallisen palvelun sijaan valitaan kokeilussa mukana oleva yksityinen palveluntuottaja tai ammatinharjoittaja. Lisäpaikkojen myötä moni kokeilun palveluntuottajista ottaa uusia asiakkaita. Kokeiluun on tullut myös yksi uusi palveluntuottaja. Mukana olevien palveluntuottajien tiedot ovat näkyvillä osoitteessa www.tampere.fi/valinnanvapaus .

Tutkimusajan valitsemalleen palveluntuottajalle voi varata aikaisintaan maanantaina 15.10.2018. Aika varataan soittamalla suoraan palveluntuottajalle. Syysloma voi viivästyttää hieman hoitoajan saamista.

Lisäpaikoille kokeiluun otetaan 750 tamperelaista ja orivesiläistä, 125 pirkkalalaista ja vesilahtelaista sekä 125 nokialaista. Kokeilu on tarkoitettu 18 vuotta täyttäneille.

Myös valkeakoskelaiset voivat yhä osallistua kokeiluun, sillä Valkeakosken kiintiössä on vielä vapaana keväällä jakoon tulleita paikkoja lähes sata. Kokeilussa vuoden loppuun saakka mukana oleva Lempäälä ei avaa enää lisää kokeilupaikkoja kuntalaisilleen.

Kokeilu on osa sosiaali- ja terveysministeriön suun terveydenhuollon valinnanvapaus- eli palvelusetelikokeilua.

Kuva: Hallituksen kärkihanke -logo

Projektipäällikkö