Tampereen Valoviikot avataan 26. lokakuuta Koskipuistossa

Julkaistu 4.10.2018 14.44

Tampereen 53. Valoviikot käynnistyvät perjantaina 26. lokakuuta Koskipuistossa kello 19. Avajaistapahtuman pääesiintyjä on Pete Parkkonen. Valoviikot levittäytyy kaupungin eri paikkoihin aiemmilta vuosilta tuttujen valokuvioiden, valopallojen, vaijerivalaisimien, valohuntujen, arkkitehtuurivalaistuksen ja Valogallerian näyttelyn myötä. Valoviikkoja vietetään 137 päivän ajan aina maaliskuun 10:nteen päivään asti.

Valoviikot Finlaysonilla

- Avajaisohjelmaa seurataan Koskipuistossa Scandic Koskikadun puolelta. Tammerkoski tulee viime vuoden tapaan kuulumaan osaksi tapahtumaa, sillä se valaistaan. Vanhan kirjastotalon seinäpintaan toteutetaan valograffitti. Lopuksi nähdään musiikki-ilotulitus, tapahtuman vastaava tuottaja, Visit Tampere Oy:n tapahtumapalveluiden johtaja Saara Saarteinen kertoo.

Keskustan rakennustöiden vuoksi yleisön kannattaa suosia joukkoliikennettä. Jos kuitenkin päätyy keskustaan autolla, pysäköintitilaa on tarjolla muun muassa Frenckellin pysäköintitalossa ja Hämpin parkissa, jossa voi samalla ihailla vanhoja Valoviikkojen valokuvioita.

Tampere on avajaisiltana yhtä suurta kynttiläillallista

Valoviikkojen kunniaksi Visit Tampereen Hungry for Tampere -kampanjassa mukana olevat ravintolat tarjoilevat avajaispäivänä illallista kynttilänvalossa. Tempaukseen ovat tervetulleita mukaan kaikki keskustan ravintolat. Mukana ovat muun muassa Aisti, Gastropubit, Kajo, Henriks, Myllärit, Näsinneula, Periscope, Piemonte, Tuhto sekä Tullin sauna.

– Tampereen valoviikot on tapahtuma, jonka monet tamperelaiset tuntevat omakseen. Haluamme Kajon kanssa uutena ravintolana olla mukana osana tätä yhteistä hyvää mieltä ja porukalla toteuttamista. Toivottavasti mahdollisimman moni ravintola osallistuu, ravintola Kajon Marko Simunaniemi kannustaa.

– Tunnelmallista iltaa kannattaa lähteä viettämään isommallakin porukalla. Valoviikkojen sivuilta voi katsoa ajantasaisen listan tempauksessa mukana olevista ravintoloista ja ilmoittaa oman ravintolansa mukaan tempaukseen. Pöytävaraukset kannattaa tehdä hyvissä ajoin, Visit Tampereen Saarteinen muistuttaa.

Tampereen Valoviikot järjestävät yhteistyössä Visit Tampere Oy ja Tampereen kaupunki. Ulkovalaistuksen kunnossapidosta vastaa Tampereen VERA Oy.

Lisätietoja:
Saara Saarteinen