Maailman sydänpäivänä Tammerkosken keskijuoksu valaistaan punaiseksi

Julkaistu 21.9.2018 10.14

Maailman sydänpäivänä lauantaina 29. syyskuuta useat tunnetut maamerkit ja rakennukset valaistaan punaiseksi eri puolilla maailmaa. Suomen Sydänliiton järjestämään sydänterveyden teemapäivään osallistutaan myös Tampereella innokkaasti. Punaisen valaistuksen saavat Näsinneula, Tammerkosken keskijuoksu, Naistenlahden voimalaitos, Sokos Hotel Ilves, Solo Sokos Hotel Torni sekä Scandic Station. Samana viikonloppuna juhlitaan Tampereen päivää.

Maailman sydänpäivän tavoitteena on kiinnittää ihmisten huomio sydämen hyvinvointiin ja lisätä tietoisuutta sydänterveyteen vaikuttavista tekijöistä. Terveellisellä ruoalla, liikunnalla, tupakoimattomuudella, riittävällä unella sekä liiallisen stressin välttämisellä voidaan ehkäistä sydänsairauksia tehokkaasti.

Suomen Sydänliitto kannustaa sekä ihmisiä että rakennuksia pukeutumaan punaiseen Maailman sydänpäivänä ja tekemään siten sydänterveydestä ja -työstä näkyvää. Mukaan teemapäivään on ilmoittautunut 26 valaistavaa kohdetta. Tampereen kohteiden lisäksi mukana ovat muun muassa. Finlandia-talo Helsingissä, Kirjastosilta Turussa ja Lakeuden Risti Seinäjoella.

Teemapäivän aihetunnisteet sosiaalisessa mediassa ovat #pukeudupunaiseen #maailmansydänpäivä #worldheartday

Lisätietoja:

Teksti Raija Lindell