Yhteisen keittiön syksy on täynnä toimintaa

Julkaistu 14.9.2018 13.19

Yhteinen keittiö kutsuu tekemään yhdessä! Yhteinen keittiö tarkoittaa kaikkea sitä toimintaa mitä ihmiset tekevät yhdessä. Se voi olla ruuan laittamista, pelien pelaamista, retkeilyä, juttelua tai muuta mielekästä tekemistä yhdessä toisten kanssa. Vaikka ruoka on tärkeää, pääpaino yhteisessä keittiössä on mukavassa yhdessä olossa. Yhteiseen keittiöön on kuka tahansa tervetullut.

Juttulenkkiläiset kahvilla Kulttuuritalo Laikussa

Tutustu syksyn tapahtumiin ja tule mukaan toimintaan! Yhteisen keittiö tapahtumat ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Pispan palvelukeskuksessa (Simolankatu 4) on keskiviikkoisin klo 14–17 avoin kahvila, sunnuntaisin klo 12–13 puolestaan pelaillaan yhdessä.

Koilliskeskuksessa (Liikekatu 3) erityisesti senioreille suunnattu Charlotan juttutupa kokoontuu torstaisin klo 13.15–15.15. Kerran kuussa juttutupalaiset ovat reissun päällä tutustumassa johonkin kaupungin kulttuurikohteeseen.

Irjalan makasiinissa (Irjalankuja 4) kokoontuu joka keskiviikko klo 10–11.30 Makasiinin ikinuoret. Ikinuoret on ryhmä liikuntaa ja virkistystä kaipaaville ikäihmisille ja omaishoitajille.

Pohjolan palvelukeskuksessa (Pohjolankatu 25 F) tiistai-iltapäivisin klo 15.15 vietetään hemmotteluhetkeä eri teemojen parissa.

Peipontuvassa (Peltolamminkatu 12) paistetaan ja syödään vohveleita Me-talon makeissa maanantaissa. Vohvelikahvila on auki 10.9., 1.10., 29.10., 26.11. ja 10.12.2018 klo 16–18.

Loutun Kotilinnassa (Loutukatu 1) on tiistaisin klo 17–18 Terhokerho, johon ovat tervetulleita niin lapset kuin eläkeläiset ja muut aikuiset viettämään kiireetöntä aikaa yhdessä.

Voionmaan senioriklubi kokoontuu joka torstai klo 13–15 Raholan Kotilinnan kerhotilassa (Voionmaankatu 44).

Tampereen Yhteisen keittiön tapahtumat järjestävät yhteistyössä Tampereen kaupunki, Tampereen ammattikorkeakoulu, Tampereen yliopistollinen sairaala sekä monet paikalliset järjestöt ja yhteisöt, esimerkiksi Punainen Risti. Yhteinen keittiö -hanketta koordinoi evankelis-luterilainen kirkko ja se toteuttaa hallituksen Edistetään terveyttä ja hyvinvointia sekä vähennetään eriarvoisuutta -kärkihanketta vuosina 2017–2018. Yhteinen keittiö -toiminta tulee jatkumaan Tampereella myös tulevina vuosina.

Tutustu syksyn ohjelmaan tarkemmin Yhteisen keittiön sivuilla osoitteessa www.tampere.fi/yhteinenkeittio.

Lue myös artikkeli:

Piirroskuva: Hallituksen kärkihankelogo