Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Hämeenkadulla uusi työalue länsipään kadunrakennuksessa

Julkaistu 11.9.2018 18.48

Hämeenkadun raitiotietöissä aloitetaan tämän viikon aikana kadunrakennustöitä myös kadun pohjoispuolella Näsilinnankadun ja Kuninkaankadun välillä. Pohjoispuolella rakennetaan katua koko jalkakäytävän osuudelta, joten töitä tehdään myös kiinteistöjen vierustoilla. Näsilinnankatu–Kuninkaankatu-välillä ollaan töissä kiinteistöjen vierellä myös Hämeenkadun eteläpuolella. Työt korttelissa kestävät ensi kesän yli, mutta ennen talvea valmistuvat osuudet tullaan väliaikaisesti asfaltoimaan töiden edetessä.

Näsilinnankadun ja Kuninkaankadun välillä rakennetaan kiinteistöjen vierellä hulevesilinjoja ja rännikaivoja sekä kantavaa kasvualustaa myöhemmin istutettaville katupuille. Lisäksi asennetaan yhteiskäyttöisiä valo- ja ratasähköpylväitä. Yhteistyössä kiinteistöjen kanssa tehdään myös talojen tonttiliittymiä eli kaapeli-, johto- ja putkiliitäntöjä kiinteistöistä pääverkkoihin. Kaikkien työvaiheiden aikana kulku kiinteistöihin turvataan.

Osa töistä urakoidaan yötöinä, ja niitä tehdään keskiviikon ja torstain 12. ja 13.9. välisenä yönä klo 22.00 - 6.00. Myös loppuviikon muina arkiöinä yötyöt ovat mahdollisia. Yötöitä tehdään myös Aleksis Kiven kadun kohdalla samana yönä ja mahdollisesti myös Hämeenkadun itäpäässä Rautatienkadun työmaalla.

Viikkojen 37 ja 38 aikana bussi- ja taksiliikennettä siirretään vaiheittain kulkemaan pidemmillä osuuksilla valmiin ratalaatan päällä sekä Hämeenkadun länsi- että itäpäässä. Bussiliikenteen siirron avulla päästään jalkakäytävien osalta työskentelemään laajemmin. Bussipysäkkejä itäpäässä siirretään hieman liikennemuutoksen myötä.

Kulkureittimuutos Hämeenkadun itäpäässä

Hämeenkadun itäpäässä Pellavatehtaankadun liittymässä Hämeenkadun ylittävä suojatie siirretään keskiviikkopäivän aikana 12.9. liittymän itäpuolelle kaapeliputkitustöiden vuoksi.

Raitiotieallianssi Aluevastaava
Kimmo Lahti