Lempääläntie kapenee Sulkavuoren keskuspuhdistamon rakentamisen ajaksi

Julkaistu 11.9.2018 9.30

Lempääläntie (tie nro 130) kavennetaan kaksikaistaiseksi syyskuun aikana noin 400 metrin matkalta Koivistonkylän ja Lakalaivan välisellä alueella. Kavennus alkaa Koivistonkylän Prisman lähistöltä. Nelikaistaisena tie jatkuu taas moottoritien ylittävän
sillan jälkeen Lakalaivaa kohti mentäessä.

Rakennustöiden urakoitsija ottaa Lempääläntiestä käyttöönsä kaksi Sulkavuoren puoleista kaistaa. Muu liikenne siirtyy lännen puoleiselle ajokaistaparille, jossa on järjestelyn ajan siis käytössä yksi kaista per ajosuunta. Kavennetulle tieosuudelle tulee 40 kilometrin tuntinopeusrajoitus. Alueen kumpaankin päähän asetetaan tarvittavat liikenteenohjausmerkit.

Järjestely pysyy tällaisena, kunnes Sulkavuoreen rakennettava Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo valmistuu vuodenvaihteessa 2023-2024.

Sulkavuoressa aloitetaan vuoden vaihteessa louhintatyöt. Ensiksi tehdään kuitenkin liikennejärjestelyjä noin kuukauden verran ja tämän jälkeen louhintaa valmistelevia maanrakennustöitä.

Koivistonkylän Prisman kohdalle tulevan huoltoaukon suulta on puusto jo kaadettu, ja maankaivutyöt paikassa aloitettaneen lokakuun aikana. Avolouhintatyötä on luvassa seuraavaksi, ja vuodenvaihteen tienoilla aletaan työstää varsinaista kallioon tulevaa huoltotunnelia.

Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo Oy:
Projektipäällikkö
Ari-Matti Ilkka

Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo Oy:
Timo Heinonen