Ehdota Vuoden Aikuista

Julkaistu 30.8.2018 13.22

Nyt etsitään Vuoden Aikuista, joka on toiminut vuoden 2017 aikana esimerkillisesti ja tehnyt merkittävää työtä tamperelaisten lasten ja nuorten hyväksi. Tänä vuonna teemana on ennaltaehkäisevä lastensuojelutyö. Vuoden aikuinen on palkittu Tampereella vuodesta 2007 lähtien.

Palkinto voidaan myöntää henkilölle, ryhmälle tai yhteisölle. Aiemmin on palkittu muun muassa varaisovanhemmat, tukihenkilö, lastensuojelun sijaisvanhempia ja liikunnan parissa toimivia. Viime vuonna palkittiin harrastamisen ja perinnekulttuurin teemaan liittyen avoimen puhallinkoulutoiminnan käynnistänyt Päivi Pyymäki ja YSTI ry:n Toimelassa pitkään toiminut Sami Rantanen.

Voit ehdottaa mielestäsi palkitsemisen arvoista henkilöä, ryhmää tai yhteisöä. Tee ehdotuksesi palkittavasta viimeistään 7.10.2018 osoitteessa https://palvelut2.tampere.fi/e3/lomakkeet/16831/lomake.html.

Perustele ehdotuksesi hyvin eli kerro, miksi ehdotat palkittavaa ja millaista työtä hän on lasten ja nuorten hyväksi tehnyt. Vuoden teemana on tällä kerralla ennaltaehkäisevä lastensuojelutyö, joten suositeltavaa on, että palkittava liittyy teeman mukaiseen toimintaan.

Tampereen kaupungin sivistys- ja kulttuurilautakunta päättää palkinnon saajan kokouksessaan 25.10.2018. Palkittava julkistetaan Lapsen oikeuksien päivän tapahtumassa 17.11.2018.

Lapsiasiamies
Tiia Heinäsuo