Koillis-Tampereen syyskarnevaaliviikkoa vietetään 3.–9.9.

Julkaistu 29.8.2018 10.04

Koillis-Tampereen syyskarnevaaliviikkoa vietetään 3.–9.9. koillisella alueella. Tapahtumia on kaiken ikäisille. Tarjolla on liikuntaa, kotiseutuhistoriaa, yrityskierroksia, asukasilta, ulkoilua, luontoretkiä, infopisteitä ja palveluluiden esittelyjä. Esimerkiksi Koilliskeskuksessa tapahtuu maanantaista perjantaihin joka päivä. K-Citymarketin parkkialueella on myös ohjelmaa iltapäivisin. Karnevaaliviikko starttaa jo lauantaina 1.9., kun koko perheen tapahtumaa Leinolafestiä vietetään Leinolan koulun pihalla 10–13.

kuva: Koillisen syyskarnevaalit 2018 -logo

Maanantain 3.9. Koilliskeskuksessa on turvallisuuskoulutusta ja kierrätysinfoa, Linnaimaan Go Go Expressissä avoimet ovet ja Vehmaisten urheilukentällä yleisurheiluharrastuksen esittelyä. Tiistaina 4.9. nuorten päivänä K-Citymarketin pihalla on mm. katusählyä, tarkkuuslaukaisukisa ja lettujen myyntiä. Myös nuortentila Murussa on tapahtumia.

Keskiviikkona 5.9. Koilliskeskuksessa on perheiden päivä. Illalla Vehmaisssa Kaukajärven saunarannassa voivat lapset ja nuoret onkia opastetusti. Alueverkoston yleisötilaisuudessa Koilliskeskuksen Kivi-kokoustilassa 17–19 pohditaan Kauppi-Niihaman keskuspuiston kehittämistä ja kerrotaan vertaissuunnittelusta. Ajatuksena on suunnitella aluetta yhdessä kaupunkilaisten ja eri toimijoiden kanssa uudella tavalla.

Torstaina 6.9. senioripäivänä on päivätanssit Koilliskeskuksessa sekä avoimet ovet Ata Gearsin tehtaalla ja Teiskossa Muistolassa. Myös Pappilanpuiston palvelukeskuksessa tapahtuu.

Perjantaina 7.9. Koilliskeskuksessa itsehoidon neuvontatapahtumassa voi tavata terveysalan ammattilaisia ja järjestöjen edustajia. Lauantaina 8.9. K-Citymarketin pihassa on maalaismarkkinat ja Koilliskeskuksessakin ohjelmaa. mm. tangokurssi, polkujuoksuinfo ja lasten näytelmä. Lauantaina voi myös lähteä Halimasjärvelle luontoretkelle ja Takahuhtiin historiakävelylle.

Sunnuntantaina 9.9. Aitolahden kirkko täyttää 90 vuotta, ja kirkossa on juhlamessu. Messukylässä voi tutustua vanhaan lainaviljamakasiiniin ja Niihamassa Hepovuoren luontoon.

Koillisen alueverkoston tavoitteena kohentaa koillisen alueen imagoa ja vetovoimaisuutta sekä lisätä me -henkeä ja yhteisöllisyyttä. Koko koillisen alueen ensimmäistä syyskarnevaaliviikkoa ovat ollut järjestämässä alueen asukkaat, yhdistykset, seurat, yrittäjät, Messukylän seurakunta, Koilliskeskus ja joukko kaupungin muita toimijoita. Tavoitteena on saada karnevaalista jokasyksyinen perinne.

Aluekoordinaattori (koillinen)
Ulla Jantunen