Tapahtumien yönä museot avoinna illalla

Julkaistu 6.8.2018 14.41

Torstaina 9.8. Tapahtumien yönä Museo Milavida ja Vapriikki ovat avoinna poikkeuksellisesti kello 22 saakka. Amurin työläismuseokortteli pitää ovensa avoinna kello 21 saakka.

Ohjelmassa on opastuksia ja sisään pääsee alennetuilla lippuhinnoilla.

Amurin työläismuseokorttelissa esitetään kello 14 musiikkinäytelmä: Erja ja Seppo – Epävireiset sydämet. Kello 18 ja 20 Vispilänkauppaa-draamakierroksilla selviää, kuinka Amurissa aikoinaan riiattiin, rakastuttiin ja jätettiin jäähyväisiä. Museo ja Kahvila Amurin Helmi palvelevat iltayhdeksään.

Museo Milavida ja Café Milavida ovat avoinna kello 11–22. Luvassa on musiikkia, opastettuja kierroksia lapsille ja aikuisille, sekä kahvilan herkkuja!

Sekä Amurin työläismuseokortttelin että Museo Milavidan pääsymaksut on alennettu, ja alle 18-vuotiaat vierailevat museossa maksutta, aikuiset lastenlipulla 3€.

Vapriikin kaikki näyttelyt pääsee näkemään alennetulla pääsymaksulla ja ohjelmassa on opastettuja kierroksia tasatunnein. Postimuseossa on tarjolla museodraamaa kello 18. Punk4ever johdattaa yleisön Mirkun mukana punk-ilmiöstä intoutuneiden nuorten maailmaan ja tee se itse -kulttuurin keskiöön Postimuseon Pienlehtiä ja punkpostia -näyttelyssä. Esityksestä vastaa Somana ry / Museonautit.

Ohjelma:

Amurin työläismuseokortteli
Klo 14 Musiikkinäytelmä: Erja ja Seppo – Epävireiset sydämet. Laulu/Erja (Käsikirjoitus & ohjaus): Nelly Sandiia, piano: Piia Kärnä.
Klo 18 ja klo 19.30 Vispilänkauppaa Amurissa

Museo Milavida
Liput aikuiset 3€, alle 18-vuotiaat maksutta
Klo 17 Hämeen maakuntapelimannit esiintyvät (kesto n. 30 min)
Klo 18 Milavidan majesteetit – lastenkierros Suomen kuningas -näyttelyssä (kesto n. 30 min)
Klo 19 Palatsin puistossa – kävelykierros Näsinkallion maisemissa (kesto n. 1h 30 min)
HUOM. Sateella opastus Nottbeckit – Tampereen kosmopoliitit -näyttelyyn klo 19–20.
Klo 21 Nottbeckien elämää palvelijan kertomana -draamaopastus (n. 45 min)

Vapriikki
Liput aikuiset 10€, lapset 6€, perhelippu 25€
Klo 18 Asiantuntijaopastus Suomen pelimuseon Kummat käsikonsolit -näyttelyyn, oppaana näyttelyn kuraattori ja keräilijä Manu Pärssinen