Opiskelija, ryhtyisitkö sosiaaliseksi isännöitsijäksi itsenäisesti asuville kehitysvammaisille?

Julkaistu 25.7.2018 13.25

Oletko kiinnostunut toimimaan kehitysvammaisten parissa ja aloittamassa sosiaalialan opinnot Tampereella, mutta kenties vielä asuntoa vailla? Sosiaalinen isännöinti voisi olla sinun juttusi.

Tampereen kaupunki kokeilee sosiaalista isännöintiä ja etsii Raholaan kahta Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijaa sosiaalisiksi isännöitsijöiksi itsenäisesti asuville kehitysvammaisille. Sosiaalinen isännöitsijä on mukava naapuri, joka pitää seuraa samassa talossa tai naapurustossa asuville kehitysvammaisille ja auttaa arjen pienissä pulmissa. Tehtävään ei kuulu hoitotyötä.

Tehtävän hoitamiseen menee yhteensä noin viisi tuntia viikossa, tämä voi pitää sisällään esimerkiksi yhdessä elokuviin menoa, jääkiekko-ottelussa käyntiä tai vain yhdessä sohvalla istumista asiakkaan kotona. Tämän lisäksi kerran kuukaudessa on toiminnallinen tapahtuma. Kaikki yhdessä tekeminen tapahtuu yhdessä sopien ja miettien. Yhdellä sosiaalisella isännöitsijällä on korkeintaan viisi asiakasta.

Korvaukseksi opiskelija saa alennusta vuokrasta, opintopisteitä, uusia ystäviä sekä arvokasta kokemusta erilaisten ihmisten kanssa toimimisesta sekä todistuksen tekemästään työstä.

Kehitysvammaisten sekä sosiaalisten isännöitsijöiden asunnot sijaitsevat Raholassa osoitteessa Voionmaankatu 32 olevissa uusissa kerros- ja rivitaloissa, joissa on myös tavallisia asuntoja. Samalla tontilla on Piikahaan kehitysvammaisten ryhmäkoti, josta kehitysvammaiset asukkaat saavat tarvittaessa hoidollista apua, ja josta myös sosiaalinen isännöitsijä saa tarvittaessa tukea ja apua.

Kiinnostuitko? Lähetä hakemus sähköpostilla mahdollisimman pian vastaava hoitaja Terhi Reiskaselle, terhi.reiskanen(a)tampere.fi. Toiminta alkaa syyskuun alussa.

Palvelupäällikkö
Marjaana Räsänen