Amurin työläismuseokorttelissa tapahtumia kaikenikäisille

Julkaistu 2.7.2018 14.45

Amurin työläismuseokorttelin viikko on täynnä tapahtumia.

Keskiviikkona 4.7. vietetään lasten omaa museopäivää. Ohjelmassa on satujen luentaa, ohjattuja leikkituokioita, opastettuja lastenkierroksia, nukketeatteria ja työpaja, jossa voi askarrella käpylehmiä, kaarnalaivoja ja naavatonttuja. Työpajan ohjaa taideohjaaja Outi Virtanen. Paja ja opastukset on suunnattu yli 5-vuotiaille. Alle 18-vuotiaiden sisäänpääsy maksutta, aikuiset lastenlipulla 3 €.

Heinäkuun torstait on varattu senioreille. Luvassa on aina mukavaa ohjelmaa, muun muassa laulua, musiikkiesityksiä, runoja, muistelutuokioita ja teatteria. Torstaina 5.7. on vuorossa Aapiskukkoa, karttakeppiä ja matovelliä, kun Amurilaiset ry:n jäsenet muistelevat kouluaikojaan Länsipuolen ala-, Aleksanterin ja Amurin kouluissa. Ohjelman jälkeen on mahdollista lähteä itsenäisesti museoon muistelukierrokselle. Päivän pääsymaksu senioreille on vain 2 €.

Perjantai 6.7. on Eino Leinon päivä, jolloin tulee kuluneeksi 140 vuotta merkittävän kirjailijan syntymästä. Hänen runoutensa on yhä läsnä suomalaisten elämässä. Onnittelu- ja muistosäkeet ovat usein juuri Leinon säkeitä. Päivän kunniaksi järjestetään runomatinea, Markus Henriksson lausuu Eino Leinoa.

Lasten museopäivä 4.7.
Klo 10.30–11 Luetaan satuja
Klo 11.30 ja klo 13 Leikitään! Leikitään! Puolen tunnin leikkituokio, jossa leikitään sään mukaan sisällä tai ulkona.
Klo 12.30, klo 14.30 ja klo 15 Lastenkierrokset Amurin työläismuseokortteliin
Kierroksilla tutustutaan Amurin museokorttelin asuntoihin. Kierroksen kesto on noin puoli tuntia.
Klo 12–13 ja Klo 13.30–14.30 Työpaja: käpylehmä, kaarnalaiva ja naavatonttu
Työpajassa mietitään millaisilla leluilla lapset leikkivät, kun lelut piti valmistaa itse.
Klo 16 Nukketeatteri Nirunaru: Kotini on…pieni mökki…männyn alla…puiden aukeamalla…punainen…kuusen latvassa… Mikä voikaan tuntua kodilta! Esitys sopii kaikenikäisille, kesto noin 35 min.
Alle 18-vuotiaat maksutta, aikuiset lastenlipulla 3 €.

Senioripäivä 5.7.
Klo 14 Aapiskukkoa, karttakeppiä ja matovelliä.
Seniorien päivän pääsymaksu 2 €.

Eino Leinon päivä 6.7.
Klo 14 Runomatinea, Markus Henriksson lausuu Eino Leinoa.
Normaali sisäänpääsymaksu 8/6/3 €

Teksti Suvi Syynimaa