Kesäduuni 2018 -kampanjaan etsitään lisää työnantajia

Julkaistu 7.6.2018 14.37

Kesäduuni 2018 -kampanjan myötä yrityksellä on mahdollisuus palkata nuori helposti ja edullisesti esimerkiksi asiakaspalveluun, siivoukseen, hyllyttäjäksi tai nettisivujen päivittäjäksi kahden viikon ajaksi. Kampanjan lähtökohtana on tarjota nuorille työmahdollisuuksia ja samalla tehdä työn tarjoamisesta mahdollisimman helppoa.

Kesäduuni 2018 -kampanja on osa pormestari Lauri Lylyn pormestariohjelman mukaista toimintaa, jossa jokaiselle nuorelle halutaan tarjota ensityöpaikka yhteistyössä yritysten kanssa.

- Kesäduuni todella hieno askel kohti lupauksen toteutumista. Nuorten työllistymisen tukemiseen tarvitaan uusiakin avauksia, Lyly kommentoi kampanjaa.

Kampanja toteutetaan yhteistyössä Nuorten talo Ohjaamon kanssa ja palvelun tuottaa Sijaishaltija Oy.

Tänä kesänä hymyyn on syytä

Kampanjan myötä ensimmäiset nuoret ovat jo kirjoittaneet ensimmäisen työsopimuksensa. Yksi heistä on Adina Kämäräinen (kuvassa), joka pääsi Tarebrush Oy -nimiseen yritykseen avustajan töihin työmaalle Tampereen keskustaan.

- Kun sain tietää, mihin pääsen, minun piti soittaa kavereille, että ette ikinä usko tätä, Adina kertoo innoissaan.

Myös Adinan palkannut Tarebrush Oy:n Tarmo Kaikkonen on tyytyväinen.

- Teen nuorten kanssa paljon töitä. Se, että voin antaa nuorelle mahdollisuuden työhön, tuntuu todella hyvältä, hän kertoo ja kehottaa muita yrityksiä seuraamaan esimerkkiä.

Sijaishaltija Oy toimii virallisena työnantajana

Kesätyönuoren palkkaaminen kustantaa yritykselle 3,60€ (+alv) /tunti. Nuori tekee kesällä töitä 60 tuntia ja ansaitsee itselleen tärkeän kokemuksen lisäksi 360€ palkkaa. Koska Sijaishaltija Oy toimii virallisena työnantajana, muita kustannuksia ei synny. Näin sekä yritys että nuori hyötyvät. Tampereen kesätyökoordinaattori Sanna-Maria Mäkinen toimii yhteyshenkilönä nuorten ja yritysten välillä. Mäkiseen voi olla yhteydessä +358 50 303 5585, ja kysyä lisää kampanjasta. Voit myös helposti ilmoittaa itsesi kesätyönantajaksi alla olevan osoitteen kautta.

Ulkoinen linkkiKesäduuni 2018