Koukkuniemen rannan uusitun laivalaiturin vihkiäisiä vietetään 11. kesäkuuta

Julkaistu 1.6.2018 12.08

Tampereen Koukkuniemen laivalaituri on kevään aikana uusittu kokonaan. Laiturista tulee varsinainen monitoimilaituri: se mahdollistaa laivaliikenteen Koukkuniemen rantaan, laituri toimii myös asukkaiden onkimispaikkana ja siellä voidaan järjestää erilaisia tilaisuuksia järven läheisyydessä. Remontissa puulaituri saa myös turvalliset kaiteet ja pyörätuoliluiskan, jotka mahdollistavat esteettömän liikkumisen.

Valokuva: Koukkuniemen laivalaituri remonttivaiheessa
Uusittu laivalaituri on Koukkuniemen Impivaaran rannassa. Laiturille tulee vielä kaiteet, joten siellä voi paitsi käväistä veneellä, myös järjestää vaikka tanssit.

Laiturin vihkiäisiä vietetään Impin päivänä maanantaina 11.6.2018 klo 13.30 tanssien merkeissä Koukkuniemessä (Rauhaniementie 19). Laituritansseja tahdittavat Jouni Keronen ja Johanna Debrezceni. Tapahtuma on kaikille avoin. Monitoimilaiturin vihkiäistapahtuman järjestää Tampereen kaupunki yhteystyössä Arvokas vanhuus ry:n sekä Yhteinen keittiö -hankkeen kanssa.

Valokuva: Koukkuniemen asukkaita juhannusristeilyllä 1953
Koukkuniemessä on aina eletty Näsijärven läheisyydessä ja asukkaiden laivamatkailulla on pitkät perinteet. Kuvassa Koukkuniemen asukkaita juhannusristeilyllä 1953. Kuva: Ensio Kauppila / Vapriikin kuva-arkisto.

Palveluvastaava (kulttuuripalvelut)
Sinikka Kaurahalme