Kulttuuritalo Laikun toiminta käynnistyi vilkkaasti

Julkaistu 31.5.2018 9.43

Vanhaan kirjastotaloon 28.4. avatussa Kulttuuritalo Laikussa on käynyt ensimmäisen kuukauden aikana kokonaisuudessaan 15 700 kävijää. Asiakasmäärä on ollut iloinen yllätys talon eri toimijoille ja tapahtumajärjestäjille. Eniten kävijämäärää kerryttivät suuri avajaiskarnevaali, Museoiden yö sekä jokailtaiset konsertit ja tapahtumat. Asiakkaita on riittänyt myös Maahanmuuttajainfo Mainiossa sekä talon pääaulan kulttuurikahvilassa. Talon pohjakerroksessa toimivan Lastenkulttuurikeskus Rullan osuus kokonaiskävijämäärästä on ollut helteisestä toukokuusta huolimatta noin 3500.

Laikku on avoinna koko kesän lukuun ottamatta Lastenkulttuurikeskus Rullaa, joka on suljettuna heinäkuun ajan. Kesällä talon näyttelytiloissa on esillä mm. videotaidetta, Teatterikesän historiaa sekä tarinoita kansalaisaktivismista Tampereella. Kesäkuussa järjestetään leikkiteatterikursseja ja sirkusleirejä. Heinäkuussa Laikun Musiikkisalissa nähdään mm. Teatteri Reaktion Aasi, koira, kissa ja kukko -lastenteatteriesityksen näytöksiä. Tapahtumien pääpaino on ulkona Laikunlavalla, jossa järjestetään konsertteja lähes päivittäin.

Talon pääportaikko remontoidaan heinäkuussa. Kunnostustöiden ajan Laikun sisäänkäynti siirtyy Laikunlavan puoleiselle esteettömälle ovelle. Heinäkuussa Laikku palvelee supistetuin aukioloajoin tiistaista sunnuntaihin klo 10−18.

Kehittämispäällikkö
Jaakko Laurila