Lempääläntien länsipuolen rakennustyöt jatkuvat Viinikassa

Julkaistu 25.5.2018 9.35

Lempääläntien länsipuolelle rakennetaan tänä kesänä kolmas ajokaista ja eroteltu jalankulku- ja pyörätie välille Tampereen valtatie – Kuokkamaantie. Viinikan ABC-liikenneaseman liittymäalueella (Lempääläntie 10) toteutetaan myös uusia kaistajärjestelyitä ja uusitaan liikennevalot. Työt ovat alkaneet valmistelevillä töillä tällä viikolla Tampereen valtatien puoleisessa päässä, ja ensi viikolla ne alkavat katuosuudella ABC:n liikenneasema – Kuokkamaantie.

Töiden takia Lempääläntien ajoradoilla tehdään kaistajärjestelyjä, pääosin ABC- liikenneaseman liittymän alueella. Jalankulkijoille ja pyöräilijöille tehdään työnaikainen yhteys Kuokkamaantieltä Tampereen valtatielle nykyisen väylän länsipuolelle.

Urakka on jaettu kahteen lohkoon, joissa toimivat eri urakoitsijat. Tampereen Infra rakentaa katuosuuden välillä Tampereen valtatie - ABC Liikenneasema. Turtolan Kaivin Oy rakentaa välin ABC liikenneaseman liittymä - Kuokkamaantie.

Työt valmistuvat syksyllä 2018.

Lempääläntien katuosuus Tampereen valtatie - ABC Liikenneasema Tampereen Infra:
Työmaapäällikkö
Kari-Pekka Kortetjärvi

Lempääläntien katuosuus ABC liikenneaseman liittymä - Kuokkamaantie Turtolan Kaivin Oy:
Työpäällikkö
Juha Mikkonen