Vammaispalvelutoimiston yhteystiedot muuttuvat 7. toukokuuta

Julkaistu 2.5.2018 13.55

Tampereen kaupungin vammaispalvelut uudistavat toimintaansa. Aiemman postinumeroihin perustuvan tiimijaon sijaan vammaispalvelutoimisto palvelee maanantaista 7.5.2018 lähtien neljässä tiimissä. Samalla muuttuvat yhteystiedot.

Tyttö pyörätuolissa.

Uusia asiakkaita sekä yleistä neuvontaa varten on perustettu palvelutarpeen arvioinnin ja neuvonnan tiimi. Lasten ja nuorten tiimistä saa apua kaikkiin alle 21-vuotiaiden vammaisten lasten ja nuorten asioihin. Asumisen palveluissa on omat palvelunumerot etelän, lännen ja keskusta-idän alueille. Neljäs tiimi hoitaa kotiin annettavat palveluja. Kotiin annettavien palvelujen yhteyshenkilön voi edelleen etsiä myös verkkohaulla postinumeron mukaan.

Uudistuksella pyritään lyhentämään vammaispalvelujen hakemusten käsittelyaikoja. Lisäksi työntekijöiden asiantuntemus saadaan paremmin käyttöön, kun työntekijät pystyvät keskittymään esimerkiksi lasten ja nuorten asioihin tai asumiseen.

Tiimien yhteystiedot ja puhelinajat 7.5. alkaen

Kaikilla tiimeillä on sähköpostiosoitteet sekä puhelinnumerot, joista voi kysyä neuvoa maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9 - 10.

1. Palvelutarpeen arviointi ja neuvonta
vammaispalvelu.neuvonta(a)tampere.fi

2. Lapset ja nuoret (kaikki alle 21-vuotiaat asiakkaat)
vammaispalvelu.lapset(a)tampere.fi

3. Asuminen
Keskusta-Itä sosiaalityöntekijä Salla Pekkola puh. 040 800 4825
Etelä vs. sosiaalityöntekijä Johanna Seppänen puh. 0400 23 6899
Länsi vs. sosiaalityöntekijä Saila Lind puh. 050 073 4791
vammaispalvelu.asuminen(a)tampere.fi

4. Kotiin annettavat palvelut
vammaispalvelu.koti(a)tampere.fi
– Asiakkaalla on voimassa oleva päätös esimerkiksi henkilökohtaisesta avusta, palveluasumisesta omaan kotiin, vammaispalvelulain päivätoiminnasta, kehitysvammaisten työ- ja päivätoiminnasta tai kehitysvammahuollon välitystili eikä ole edellisten tiimien asiakas.

Vammaispalvelutoimiston esimies
Johtava sosiaalityöntekijä