Lorut kotouttavat TAITEn Runokerhoissa

Julkaistu 30.4.2018 14.34

Kulttuurikasvatusyksikkö TAITE tarjoaa touko-kesäkuun aikana viisi Runokerho-tapaamista pikkulapsiperheille. Runokerhoissa tutustutaan suomalaisiin ja arabiankielisiin loruihin ja runoihin, leikitellään kielellä ja nautitaan yhdessäolosta sanojen, kirjojen ja rytmien äärellä. Tuokiot tukevat vanhemmuutta ja suomen kielen harjoittelua.

Runokerhot ohjataan kahdella kielellä: suomeksi ja arabiaksi. Monikulttuurisiin tuokioihin ovat tervetulleita suomalaiset ja maahanmuuttajataustaiset äidit. Tuokiot ohjaa Sanataideyhdistys Yöstäjän sanataiteilija yhdessä kaksikielisen työpajaohjaajan kanssa.

Runokerhot ovat osa TAITEn monikulttuurisia museopalveluita eli MOMUa. Tapaamiset pidetään kotouttavaa työtä tekevien järjestöjen tiloissa, ja ne ovat kaikille avoimia tilaisuuksia. Runokerhot järjestetään yhteistyössä Sanataideyhdistys Yöstäjän, MLL:n Tampereen osaston, Naistarin ja Marhaban –keskuksen kanssa.

Kevään Runokerho-ohjelma

Näihin tapaamisiin ovat tervetulleita suomalaiset ja maahanmuuttajataustaiset äidit 0-5-vuotiaiden lasten kanssa:

• ke 2.5. klo 13.30-14.15 Marhaban –keskus, Kalevan kirkko, Liisanpuisto 1
  • to 3.5. klo 10.00-10.45 Naistari, Lindforsinkatu 4
  • ke 9.5. klo 10.00-10.45 Naistari, Lindforsinkatu 4
  • ke 9.5. klo 13.30-14.15 Marhaban –keskus, Kalevan kirkko, Liisanpuisto 1

Tämä tapaaminen järjestetään MLL:n vauvakerhon yhteydessä - mukaan ovat tervetulleita suomalaiset ja maahanmuuttajataustaiset äidit alle 1-vuotiaiden lasten kanssa:

• ma 4.6. klo 11.00-11.30 Laivapuiston Perhetalo, MLL, Tiiliruukinkatu 1

Museolehtori