Seuraa kylttejä kadun varressa ja siirrä autosi sepelinkeruun tieltä

Julkaistu 30.4.2018 10.21

Sepelinkeruu jatkuu vielä muun muassa keskustan kapeilla asuntokaduilla, joiden varrella pysäköidään. Autonomistajien kannattaa seurata kadun varren liikennemerkkejä. Useita katuja on merkitty siirtokehotuskyltein, joissa ilmoitetaan kadun puhdistuspäivä ja kellonaika. Puhdistustyön aikana on autojen pysäköinti kadun varrelle kielletty. Jos auto unohtuu kadun varteen, se siirretään lähisiirtona ja omistajalta veloitetaan noin 100 euroa siirrosta.

kuva: Asukas-ja yrityspysäköintialue Amurissa

Kiinteillä kylteillä merkityillä kaduilla kylttien voimassaoloaikaa on jatkettu huhtikuun lopusta toukokuun loppuun. Liikennemerkkeihin lisätään vilkkuvaloja ennen puhdistustyötä, jotta ne huomattaisiin paremmin. Pysäköityjen autojen tuulilaseihin viedään myös ilmoitus tulevasta poikkeavasta siirtokehotuksesta. Toukokuussa joillekin kaduille saatetaan viedä myös tilapäisiä siirtokehotuskylttejä sepelin keruun mahdollistamiseksi. Näillekin kaduille parkkeeratut autot laputetaan siirtokehotusviestillä, ja kyltit merkitään huomiovaloin muutama päivä ennen sepelinkeruuta.

Kalevassa, Pyynikillä, Amurissa ja Tammelassa puhdistetaan katuja siirtokehotuksin

Kalevan alueella tilapäisiä siirtokehotusmerkkejä viedään Kaupinkadulle, jota puhdistetaan vapun jälkeen torstaina 3.5. Torstaina puhdistetaan myös kiinteillä liikennemerkeillä merkityillä osuuksilla Kaupinkadulla, Kaskitiellä, Nyyrikintiellä ja Hippoksenkadulla. Perjantaina 4.5. puhdistetaan Teiskontiellä (Petsamonkadusta länteen pohjoisella kaistalla), Ilvestiellä ja Petsamonkadulla. Seuraavan viikon perjantaina 11.5. puhdistetaan Väinölänkadulla, Petsamonkadulla, Ilmarinkadulla ja Liisankadulla. Sepelinkeruu jatkuu Kalevassa torstaina 24.5. Väinämöisenkadulla, Lemminkäisenkadulla ja Pellervonkadulla.

Toukokuussa parillisina viikkoina katuja puhdistetaan sepelistä Pyynikin alueella kiinteillä siirtokehotusmerkeillä merkittyjä katuja. Puhdistustöitä tehdään tiistaina 15.5.2018 Kisakentänkadulla, Santalahdentiellä, Ammattikoulunkadulla ja F.E. Sillanpäänkadulla ja Pyynikintorilla. Keskiviikkona 16.5. Amurissa puhdistetaan katuja Hämeenpuiston ja Mustalahdenkadun pohjoispäässä sekä Finlaysoninkadulla sekä Pyynikillä Palomäentiellä ja Laiskolankujalla. Torstaina 17.5. Tammelassa puhdistetaan Aaltosenkatua, Sorsapuisto-katua, Väinölänkatua ja Mäkipäänkatua.

Hervannassa vuoropysäköintikieltojen voimassaoloa jatketaan

Hervannassa vuoropysäköintikieltojen voimassaoloa jatketaan 13.5 asti. Hervannassa on joillakin kadulla pysäköinti talviaikaan kielletty talvikunnossapidon takia vuoropäivinä kadun toisella reunalla. Pysäköinti on kielletty parillisina tai parittomina päivinä klo 9–16.

Verkosta ja tekstiviestillä tietoa katujen puhdistusajoista

Tarkemmat tiedot keskusta-alueen siivottavista katuosuuksista ja puhdistusaikatauluista löytyvät verkkopalvelusta www.puhdistussuunnitelmat.fi/tampere. Puhdistusajoista voi myös tilata tekstiviestin puhelimeensa. Tekstiviestipalvelu toimii postinumeroalueitta ja viestin saa myös niistä kaduista, joilla on tilapäinen merkki. Ohje tilaamisesta löytyy myös verkkopalvelusta.

Tuotantoalue 1, länsi:
Työpäällikkö