Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Tampere osallistuu 9. kertaa WWF:n ideoimaan maailman suurimpaan ilmastotapahtumaan

Julkaistu 21.3.2018 11.23

Lauantaina 24.3. klo 20.30 - 21.30 vietetään taas kansainvälistä Earth Houria. Silloin kannattaa sammuttaa televisiot ja tietokoneet sekä vietää iltaa ystävien seurassa kotona tahi tulla Frenckellin sisäpihalle, jossa on tarjolla vegaanista keittoa ja kuumaa juotavaa öljylamppujen valossa. Ohjelmassa on myös TYK:n ilmaisutaidon lukion tekemiä lyhytelokuvia, tanssiesityksiä sekä tulishow.

kuva: Earh Hour -tapahtuma Frenckellin sisäpihalla

Ravintola Frenckell & Piha on keittänyt 200 ensimmäiselle kuumaa porkkana-kookoskeittoa, ja 300 palelevaista saa nauttia lämmittävästä lime-minttujuomasta.

Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma, johon kaikki voivat osallistua. Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot.

Tampereen kaupungin tilaisuuden lisäksi Tampereella tapahtuu muutakin. Tampere-talo pimennetään Earth Hourin ajaksi. Talon ulkovalaistus pimennetään täysin ja ravintola Tuhtossa asiakkaat voivat illallistaa kynttilänvalossa. Talon käynnissä oleva ohjelmisto jatkuu Earth Hourin ajan normaalisti.

Tampereen yliopisto esittää 21.3.2018 klo 16–19 ilmastonmuutoksesta kertovan elokuvan An Inconvenient Sequel: Truth to Power. Myös Tampereen teknillinen yliopiston on mukana elokuvanäytöksessä. Lisäksi yliopiston ja teknillisen yliopiston ravintolat valmistavat ilmastolounaita tällä viikolla.

TAMKin kestävän kehityksen ryhmä järjestää ilmastonmuutosaiheisen Epämiellyttävä totuus -elokuvan jatko-osan ilmaisnäytöksen auditoriossa to 22.3. klo 17-19 auditoriossa A3-27 (Kuntokatu 3).

Ekokumppanit Oy:
Projektipäällikkö