Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Raitiotieallianssi muuttaa liikennejärjestelyjä ja pysäköintipaikkoja ennen Hämeenkadun joukkoliikennemuutoksia

Julkaistu 8.3.2018 15.04

Raitiotieallianssi valmistelee viikolla 11 Hämeenkadun 19.3. voimaan tulevia joukkoliikennemuutoksia. Tilapäisen joukkoliikennereitin varrelta poistetaan pysäköintipaikkoja ja uusitaan muutoksiin liittyviä liikennemerkkejä.

kuva: Raatihuoneen edustan liikennejärjestelyjä joukkoliikenteen reittiä varten

Puutarhakadun ja Aleksis Kiven kadun kulmasta poistetaan kaikki moottoripyörien pysäköintipaikat. Aleksis Kiven kadulta, Kelan toimiston edestä, poistetaan muut paikat, ja invapaikat siirretään Tokmannin eteen.

Myös pääkirjasto Metson edustalta Hämeenpuiston puolelta poistuu pysäköintipaikkoja sekä taksitolppa. Puutarhakadun ja Kauppakadun välinen osuus Aleksis Kiven kadusta muuttuu yksisuuntaiseksi, ajosuunta pohjoiseen. Näsilinnankadulta Puutarhakadulle ajaville tulee liittymään väistämisvelvollisuus.

Hämeenkadun länsipään raitiotietöiden vuoksi joukkoliikenne siirtyy 19. maaliskuuta Hämeenkadulla osittain uudelle reitille idästä lännen suuntaan. Bussit alkavat ajaa Raatihuoneen ohitse, Aleksis Kiven katua pitkin Puutarhakadulle, Hämeenpuistoon ja pääkirjasto Metson edestä Pirkankadulle. Ajo Keskustorilta Aleksis Kiven kadulle tapahtuu Raatihuoneen edustan lipputankojen ja Keskustorin suihkulähteen väliin aidattavaa tilapäistä ajoväylää pitkin. Lännestä idän suuntaan eli Tuulensuu–Keskustori-välillä bussit ajavat Hämeenkatua.

Nysse-liikenteen pysäkit ja reitit:
Suunnittelupäällikkö
Juha-Pekka Häyrynen