Hervannan Keinupuiston pysäköintialueen asemakaava eteni

Julkaistu 6.3.2018 19.29

Hervannan Keinupuiston viereinen pysäköintialue on täydennyskaavoitettu muun muassa asuinkäyttöön. Tiistaina 6.3.2018 kokoontunut yhdyskuntalautakunta hyväksyi asemakaavaehdotuksen osaltaan ja esittää sitä edelleen kaupunginhallituksen ja -valtuuston päätettäväksi.

Pysäköintialueen tilalle on tulossa asuin- ja liikekerrostaloja sekä sosiaalitointa palvelevia rakennuksia. Kortteliin on tulossa asukkaita arviolta noin 700. Uusien kerrostalojen korkeus vaihtelee seitsemästä seitsemääntoista kerrokseen. Korkeimmat taloista ovat pistetaloja.

Asemakaava mahdollistaa monimuotoisen asumisen. Tulossa on muun muassa tehostettua palveluasumista. Nykyinen, myös naapurikortteleita palveleva pysäköinti rakennetaan maan alle.

Keinupuiston kaavaan liittyen yhdyskuntalautakunta hyväksyi myös neljään naapurikortteliin tehdyt, vain pysäköintiä koskevan vaiheasemakaavan. Muotoa käytetään nyt ensimmäistä kertaa Tampereella. Merkinnät muutetaan vastaamaan muuttuvaa tilannetta, jossa pysäköinti poistuu maanpäältä kehitettävässä korttelissa.

Kaavaselostuksia on täydennetty ehdotuksen nähtävillä olon aikana tehtyjen muistutusten perusteella.

Johtaja
Mikko Nurminen