Johanneksen koulutalolle rakennetaan siirtokelpoinen lisärakennus

Julkaistu 21.2.2018 20.00

Tampereen asunto- ja kiinteistölautakunta hyväksyi 21.2.2018 Johanneksen koulutalon lisärakennuksen toteutussuunnitelman. Juhannuskylän koulun tontille rakennetaan siirtokelpoinen rakennus, joka on otettavissa käyttöön kuluvan vuoden elokuussa.

Lisärakennus on mitoitettu 125 oppilaalle ja käsittää 556 bruttoneliötä. Lisärakennusta käyttävät Jussinkylän päiväkodin esikoululaiset sekä alkuopetuksen 1.–2. luokkien oppilaat. Näin Jussinkylän päiväkotiin saadaan lisää varhaiskasvatuksen paikkoja ja Johanneksen koulutalon tilanahtaus helpottuu.

Lisärakennuksen kustannusarvio on 1,6 miljoonaa euroa. Hanke toteutetaan Kuntarahoituksen rahoittamana. Kaupunki vuokraa rakennuksen tilat viiden vuoden leasingsopimuksella, minkä jälkeen rakennus on lunastettava omaksi tai sille on osoitettava ostaja. Vuotuiset vuokrakustannukset ovat arviolta 150 499 euroa. Leasingrahoitus mahdollistaa rakennuksen toteuttamisen nopealla aikataululla.

Teijo-Talot Oy teki kilpailutuksessa edullisimman tarjouksen, joka sisältää rakennuksen suunnittelun ja rakentamisen. Hankkeen arkkitehtisuunnittelusta vastaa Arkkitehtitoimisto RCo Oy, joka on sopimussuhteessa Teijo-Talot Oy:öön.

Hankkeen rakennuttamisesta vastaa Tampereen Tilapalvelut Oy. Johanneksen koulutalon lisärakennus on Tilapalvelut Oy:n lähes 0-energiarakentamisen pilottihanke, jossa kehitetään muun muassa aiempaa parempia energiaratkaisuja ja parempaa sisäilmastoa.

Projektipäälliikkö
Antti Lakka