Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Työllisyyspalvelut järjestää maaliskuussa yrittäjyysaiheisen Y-viikon

Julkaistu 21.2.2018 15.05

Työn tekemisen tavat ovat muutoksessa ja erilaiset työllistymisen tavat kiinnostavat ja puhuttavat työnhakijoita. Tampereen kaupungin työllisyyspalveluissa yrittäjyyteen liittyviin kysymyksiin vastataan Y-viikko -nimisellä tapahtumalla. Tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa 5.-9. maaliskuuta.

Perinteinen kokoaikainen työsuhde tai päätoiminen yrittäjyys ovat viime vuosien aikana saaneet rinnalleen paljon uusia työn tekemisen tapoja kuten pätkätyöt, osa-aikatyöt, osa-aikainen yrittäjyys, free lancer -työt, työosuuskunnat ja kevytyrittäjyys. Itsensä työllistyminen ja yrittäjyys askarruttavat työnhakijoita.

- Olemme syksystä saakka tehneet uudentyyppistä yrittelijäisyyden ja yrittäjyyden palvelua ja neuvoneet asiakkaita erilaisissa itsensä työllistämisen tavoissa. Asiakkaiden kanssa tulee aina esiin se, miten monimutkaista asioiden selvittely on, ja kuinka monen viranomaisen näkemykset omaan tilanteeseen vaikuttavat. Halusimme tuoda palvelut asiakkaiden lähelle, näkyväksi. Ja samalla madaltaa kynnystä lähteä etsimään ehkä ihan uutta tapaa työllistyä, vaikka siinä työnhaun ohessa, kertoo osuuskuntaneuvoja Mirja Taipale työllisyyspalveluista.

Vastauksena työnhakijoiden tarpeisiin ideoitiin Y-viikko, joka järjestetään ensimmäistä kertaa 5.-9. maaliskuuta. Viikon tilaisuuksissa on laaja kattaus eri tahoja vastaamassa kysymyksiin. Puhujina on niin työttömyysturvan asiantuntijoita kuin työttömyysetuuden maksajiakin. Myös verottaja kertoo omaa näkökulmaansa ja erilaiset palvelut esittelevät toimintamallejaan. Tiistaina esittäytyvät kevytyrittäjyyspalvelut ja keskiviikkona vuorossa on osuuskuntapäivä.

- Y-viikon ideana on, että asiakkaat saavat konkreettista, hyödyllistä tietoa, joka auttaa heitä eteenpäin. Olemme jo etukäteen saaneet yhteistyökumppaneilta palautetta erittäin hyvästä ja tarpeellisesta ohjelmasta. Tarkoitus on tehdä tästä säännöllisesti toistuva tapahtuma!

Y-viikon tilaisuudet järjestetään 5.-9.3. Finlaysonin TalentSpacessa (Satakunnankatu 18 A) joka päivä kello 12–15. Tilaisuudet ovat maksuttomia eikä niihin tarvitse ilmoittautua erikseen.

- Tervetuloa kuulolle! Kyseessä on ainutlaatuinen mahdollisuus tavata saman katon alla kaikki, joille sinulla on kysymyksiä yrittäjyydestä tai erilaisista tavoista työllistää itsensä. Kannattaa ehdottomasti tulla, koska nyt tarjolla on faktaa, kehottaa Taipale.

Y-viikon ohjelma

Mirja Taipale