a a

Tredun yhteishaussa jaossa tuhansia opiskelupaikkoja

Julkaistu 19.2.2018 14.03

Toisen asteen ammatillisen ja lukiokoulutuksen yhteishaku alkaa 20.2. ja jatkuu aina 13.3.2018 saakka. Tuhansia pirkanmaalaisnuoriakin koskettavassa yhteishaussa suurimmat aloituspaikkamäärät löytyvät Tampereen seudun ammattiopisto Tredusta, jossa ensi syksynä alkaviin koulutukseen otetaan yli 2500 opiskelijaa eri toimipisteisiin ympäri maakuntaa. Yhteishaussa hakeville peruskoulunsa päättäville nuorille on Tredussa tarjolla 26 ammatillista perustutkintoa.

Kollaasi Tredun opiskelijoista

Amisreformi tuo muutoksia

Ammatillisen koulutuksen reformi uudistaa myös Tredun toimintaa vahvasti vuonna 2018. Uudistuminen merkitsee entistä voimakkaampaa yhteyttä työelämään ja koulutusta kehitetään työelämän tarpeiden mukaiseksi. Yritykset saavat näkyvämmän jalansijan opetuksen järjestelyissä, ja oppiminen tapahtuu aikaisempaa enemmän työpaikoilla. Opiskelijoille laaditaan yksilölliset opintopolut ja osaaminen arvioidaan näytöillä aidoissa työtilanteissa.

TreduNavi hakupalvelu neuvoo

Tampereen seudun ammattiopiston TreduNavi hakupalvelu palvelee asiakkaita hakeutumiseen liittyvissä asioissa. Sieltä saa tietoa eri koulutusvaihtoehdoista, neuvontaa, yksilöllistä tukea ja ohjausta.Kattavaan koulutustarjontaan voi tutustua osoitteessa tredu.fi

TreduNavi hakupalvelu

Teksti Sanna Juvonen