a a

Varaa aika liikuntaneuvontaan netistä

Julkaistu 9.2.2018 12.11

Ajan varaaminen liikuntaneuvontaan onnistuu nyt myös sähköisestä kalenterista osoitteessa www.tampere.fi/soteasiointi.

Kaksi miestä ajamassa kuntopyörillä, Helminen keskellä ohjaamassa

Tampereen kaupungin liikuntaneuvonta on maksutonta ja se tarkoitettu tamperelaisille, jotka tarvitsevat apua liikunnan aloittamiseen. Tapaamisessa terveysasemalla liikunnanohjaaja auttaa löytämään sopivan tavan liikkua sekä kertoo liikuntamahdollisuuksista ja ohjausryhmistä.

Voit varata ajan liikuntaneuvontaan osoitteessa www.tampere.fi/soteasiointi. Kirjaudu ensin sähköisiin terveyspalveluihin verkkopankkitunnuksilla, sähköisellä henkilökortilla tai mobiilivarmenteella. Tämän jälkeen voit varata sähköisestä kalenterista sinulle sopivan ajankohdan sekä terveysaseman, jolla haluat tavata liikuntaneuvojan.

Liikuntaneuvontaa annetaan Hatanpään, Hervannan, Kaukajärven, Lielahden, Linnainmaan, OmaPihlajan, Tammelakeskuksen ja Tipotien terveysasemilla. Voit myös edelleen varata ajan liikuntaneuvojalle puhelimitse. OmaPihlajan terveysaseman asiakkaat voivat varata ajan liikuntaneuvontaan vain puhelimitse.

- Viime vuoden loppupuolella ajanvaraustilanne on ollut Hatanpään terveysasemaa lukuun ottamatta erittäin hyvä eli aikoja on ollut hyvin saatavilla, liikunnanohjaaja Sari Helminen kertoo.

Sähköisen ajanvarausjärjestelmän perustaminen on osa Smart Tampere Digiohjelmaa ja myöhemmin se tullaan liittämään osaksi kansallista itse- ja omahoitoa tukevaa Omaolo-palvelua.

Liikuntaneuvonnan ajanvaraus: www.tampere.fi/soteasiointi

Projektipäällikkö, vastuualue avo- ja asumispalvelut
Sanna Ahonen

Teksti Hanna Porrassalmi