Kasvatus- ja opetuspalvelujen kumppanuusavustuksia myönnettiin 470 000 eurolla

Julkaistu 25.1.2018 17.46

Tampereen kaupungin sivistys- ja kulttuurilautakunta myönsi 25.1.2018 kasvatus- ja opetuspalvelujen kumppanuusavustuksia vuodelle 2018 yhteensä 470 000 euroa Icehearts-toiminnalle, Hope ry:lle, Tampereen Lumate-keskukselle sekä Yrityskylä Pirkanmaalle.

Icehearts-toiminnalle myönnettiin 375 000 euroa. Toiminnalla tuetaan lastensuojelu- ja kasvatustyötä joukkueurheilun avulla koulussa, vapaa-ajalla ja yhteistyöverkostoissa. Toiminta on pitkäkestoista kasvatustyötä. Joukkueet kootaan moniammatillisesti yhteistyössä sosiaalihuollon, lastensuojelun, varhaiskasvatuksen ja koulun kanssa. Kukin ryhmä toimii 12 vuotta eskarista täysi-ikäisyyteen.

Hope ry:lle myönnettiin avustusta 10 000 euroa. Hope avustaa vähävaraisia perheitä tavaralahjoituksin, tukemalla harrastuksia ja jakamalla elämyksiä. Avun piirissä on vuosittain yli 2000 lasta. Toiminta perustuu yksityisten ja yritysten lahjoituksiin sekä kampanjoihin.

Tampereen Lumate -keskukselle myönnettiin 20 000 euroa. Keskuksen tavoitteena on innostaa lapsia ja nuoria matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian harrastamiseen ja opiskeluun. Keskus järjestää muun muassa maksuttomia tiede-, robotiikka-, ohjelmointi- ja elektroniikkakerhoja ja tiedetapahtumia.

Yrityskylä Pirkanmaalle myönnettiin 65 000 euroa. Yrityskylä Pirkanmaa toteuttaa yrittäjyyskasvatuksen oppimiskokonaisuuden kaikille kuudennen luokan oppilaille. Kokonaisuuteen kuuluvat muun muassa tehtäväkirjat, digitaalinen materiaali ja oppilaiden vierailu Yrityskylässä. Kokonaisuuden suorittaa noin 6 500 kuudesluokkalaista lukuvuoden aikana.

Kasvatus- ja opetusjohtaja
Kristiina Järvelä