Nuoret testaavat koulumaailmaan suunnattuja pelejä

Julkaistu 22.1.2018 13.22

Monitoimitalo 13:ssa järjestetään torstaisin pelitestejä. Nuoret pääsevät pelaamaan ja antamaan palautetta ja kehitysideoita koulumaailmaan suunnatuista vielä julkaisemattomista peleistä. Pelien kehittämisestä vastaa tamperelainen 5 More Minutes Ltd.

Arctopia-pelin hahmoja.

Monitoimitalo 13:n Konehuoneen pc-koneille on asennettu Teacher Gaming Desk -palvelu, minkä kautta koneen käyttäjän on mahdollista pelata useita koulumaailmaan suunnattuja opetuspelejä.

– Esimerkkinä Monitoimitalo 13:ssa pelattavista opetuspeleistä voisin mainita vaikkapa Arctopia-pelin. Arctopiassa lapset ja nuoret oppivat sen, että jokaisella heidän tekemällään valinnalla on seurauksia, olipa kyse sitten oman taloudenhallinnasta tai elämästä yleensä, nuorisopalveluiden internet-ohjaaja Timo Autio kertoo.

Pelitestausta on luvassa Monitoimitalo 13:n katutason Konehuoneessa 25.1.2018 alkaen aina torstaisin klo 15–16. Pelitestauspäivät ovat maksuttomia eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Testauspäivät jatkuvat koko kevään ajan 24.5.2018 asti.

Ohjaaja
Timo Autio