Raitiotietyöt Pirkankadulla siirtyvät Mariankadun ja Pyynikintorin välille

Julkaistu 19.1.2018 10.29

Raitiotien rakentamisessa siirrytään Pirkankadulla uusiin työvaiheisiin ja liikennejärjestelyihin viikolla 4. Työmaa siirtyy Pirkankadun eteläreunassa Mariankadun ja Pyynikintorin väliselle osuudelle, jossa aloitetaan siirtämään ja uusimaan viemäriputkea. Lisäksi rakennetaan tulevan radan pohjaa.

Muutoksia jalankulkuun

Töiden vuoksi Pyynikintorin alueen liikennejärjestelyt muuttuvat. Pyynikintorin itäreunalta Pirkankadun yli johtava suojatie pysyy kavennettuna nykyisellä paikallaan ja siinä säilyy liikennevalo-ohjaus. Pyynikintorin itäpuolen ylittävä suojatie siirtyy Pirkankadun liittymästä R-kioskin kohdalle, ilman liikennevalo-ohjausta. Pyynikintorille, auto-ja bussiliikenteen ulosajoreitin kohdalle, tulee lisäksi uusi suojatie ilman liikennevalo-ohjausta.

Liikennevalomuutoksia tehdään viikon 4 alkupuolella, 22.-24.1, jolloin Pirkankadun yli johtava suojatie ja liikennevalot ovat pois käytöstä. Alueella on opasteet kiertoreiteille. Liikennevalomuutosten lisäksi alueella tehdään viikon 3 lopulla ja viikon 4 alkupuolella töitä muutamana aamuna klo 4 alkaen.

Autoliikenteen ajolinjat muuttuvat risteyksessä hieman, kun työmaa siirtyy Pyynikintorin ja Pirkankadun liittymään. Enimmäisnopeus työmaan vaikutusalueella on 30 kilometriä tunnissa.

Viemärilinjan siirtotyöt jatkuvat kevään mittaan Pyynikintorin ja Sepänkadun välillä. Työt kestävät kokonaisuudessaan 3-4 kuukautta. Töistä aiheutuvista liikennevaikutuksista tiedotetaan töiden edetessä.

Raitiotieallianssi:
Keskustan alueen lohkoinsinööri