Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Siikin alikulkukäytävän rakentamisesta liikennejärjestelyjä Hervannan valtaväylällä

Julkaistu 11.1.2018 13.53

Siikin alikulkukäytävän rakentaminen rakennusurakka on käynnistynyt valmistelevilla töillä. Tuleva kevyen liikenteen alikulku alittaa Hervannan valtaväylän Lukonmäessä ja Hallilassa. Alikulkukäytävä toteutetaan kahdessa vaiheessa. Ensiksi työn alle otetaan alikulun läntinen puoli, ja itäinen puoli on vuorossa toukokuussa.

Työmaan kohdalla ajoneuvoliikenne siirretään ensi viikolla (viikko 3) kokonaisuudessaan itäiselle ajoradalle. Hervannan suuntaan on käytettävissä kaksi ajokaistaa ja kaupungin suuntaan yksi kaista. Työmaa-alueella olevat bussipysäkit siirretään tilapäisille pysäkeille, nykyisistä noin 100 metriä Hervannan suuntaan. Kevyelle liikenteelle työmaasta ei aiheudu merkittävää muutosta.

Työmaasta aiheutuu meluhaittaa ajoittain. Räjäytystöiden aikana autoliikenne Hervannan valtaväylällä sekä jalankulku ja pyöräily alueella pysäytetään. Räjäytykset jatkuvat kesään saakka, eniten niitä tehdään työn alkuvaiheessa. Räjäytykset tehdään päiväsaikaan.

Siikin alikulku sijoittuu nykyisestä Lukonmäen alikulusta jonkin verran pohjoiseen Siikinkadun mutkan kohdalle.

Pääurakoitsijana on Suomen Maastorakentajat Oy, ja työ valmistuu syyskuussa 2018.

Rakennuttamispäällikkö
Petri Kantola