Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Vuolteenkatu avautuu jälleen liikenteelle torstaina 30. marraskuuta

Julkaistu 29.11.2017 9.16

Kauppakeskus Ratinan työmaan rakennustöiden vuoksi suljettu Vuolteenkatu avataan jälleen liikenteelle marraskuun viimeisenä päivänä. Vuolteenkatu avataan torstaina aamupäivällä molempiin suuntiin yksikaistaisena Tampereen valtatien ja Hatanpään valtatien välillä.

Vuolteenkadun avautuessa liikenteelle Tampereen valtatien ja Vuolteenkadun risteykseen ei vielä tässä vaiheessa tule liikennevalo-ohjausta. Vuolteenkadun kevyen liikenteen väylä puolestaan päästään turvallisuussyistä johtuen avaamaan vasta ensi vuoden puolella.

Hatanpään valtatien vapaa oikea kaista länteen poistuu liikennekäytöstä maanantaina 4. joulukuuta. Ilman liikennevalo-ohjausta käytössä olleelta vapaalta oikealta kaistalta on saanut kääntyä Hatanpään valtatieltä Ratinan sillan suuntaan Tampereen valtatielle.

Huhtikuussa valmistuvan kauppakeskuksen rakennustyöt ja materiaalitoimitukset voivat vaikuttaa liikenteen sujuvuuteen vielä jonkin aikaa. Kaikki työmaan aiheuttamat häiriöt pyritään kuitenkin minimoimaan. Ajokaistat erotetaan aidalla työmaa-alueesta. Jalkakäytävien ja julkisivujen viimeistelytöitä sekä työmaan materiaalitoimituksia jatketaan aidatun alueen sisäpuolella.

Kauppakeskus Ratinan rakennushanke on edennyt aikataulussaan ja kauppakeskus avaa ovensa 19. huhtikuuta 2018. Tällä hetkellä kauppakeskuksen sisätiloissa rakennetaan muun muassa vuokralaistilojen pintarakenteita ja sisustuksia. Teknisten tilojen toimintakokeet aloitettiin lokakuussa, ja ne etenevät myös suunnitellusti. Kauppakeskuksen ulkoalueiden pihakivetystyöt valmistuvat joulukuun loppuun mennessä.

Sponda Oyj:
Projektipäällikkö