Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Hämeenkadulla louhinta- ja räjäytystöitä raitiotien rakentamisen yhteydessä

Julkaistu 24.11.2017 14.53

Hämeenkadulla aloitetaan maanantaista 27.11. alkaen louhinta-ja räjäytystöitä Näsilinnankadun ja Kuninkaankadun välillä kadun pohjoisreunassa. Alueelta louhitaan kalliota johtojen ja putkien siirtämiseksi radan alta. Alueella työskennellään arkisin kello 7 - 18 välillä ja räjäytystöitä tehdään klo 9-16 välisenä aikana noin viikon ajan. Töistä aiheutuu melua lähialueille.

Räjäytystöiden aikana autoliikenne, jalankulku ja pyöräily alueella pysäytetään turvallisuussyistä enimmillään viideksi minuutiksi. Ennen räjäytyksiä niistä ilmoitetaan voimakkaalla äänimerkillä.

Hervannan Opiskelijankadun ja Insinöörinkadun liittymään muutoksia

Hervannassa Opiskelijankadun ja Insinöörinkadun liittymässä tehdään maanantaista 27.11. alkaen uusia työvaiheita, jotka vaikuttavat autoliikenteeseen ja liittymän suojateihin sekä pysäköintiin liittymän lähellä.

Työalue siirtyy liittymän itäpuolella ajoradan keskelle, mikä vaikuttaa hieman autojen ajolinjoihin. Liittymän ympäristössä sijaitsevia suojateitä siirretään töiden edetessä muutamia metrejä, mutta kaikki nykyiset suojatiet ovat käytössä. Muutama liittymän länsipuolella sijaitseva pysäköintipaikka joudutaan poistamaan autoliikenteen kaistajärjestelyjen vuoksi.

Liittymässä tehdään vesihuoltolinjan siirtoa tulevan raitiotieradan alta. Samalla vesihuoltolinjaa uusitaan. Vesihuoltolinjan muutostyöt jatkuvat Opiskelijankadun ja Orivedenkadun välillä joulukuun alusta alkaen. Työt tulevat kaventamaan Insinöörinkatua työalueen kohdalta. Töiden edetessä tämä osuus Insinöörinkadusta muuttuu yksisuuntaiseksi siten, että ajosuunta on pohjoiseen eli Tampereen keskustan suuntaan.

Raitiotieallianssi/ Hämeenkatu:
Keskustan alueen lohkopäällikkö