a a

Valokeiju jakaa valoja ja vinkkejä #Pyöräilytalvi-viikolla

Julkaistu 16.11.2017 13.07

Valtakunnallista #Pyöräilytalvi-kampanjaviikkoa vietetään myös Tampereella 20.–26.11.2017. Kampanjaviikon tapahtumilla halutaan kannustaa ympärivuotiseen, turvalliseen pyöräilyyn. Valokeiju apureineen jakaa heijastimia ja valoja, ja pyöräilijöitä kutsutaan loistavalle pyöräretkelle.

kuva: Valokeiju jakaa lamppuja ja heijastimia.

Pyöräliiton jäsenjärjestö Tampereen polkupyöräilijät antaa vinkkejä talvipyöräilyyn ja jakaa led-valoja valottomille pyöräilijöille tiistaina 21.11 klo 15.30 alkaen Rongan alikululla ja keskiviikkona 22.11 klo 7.15 alkaen Puutarhakadun ja Kuninkaankadun risteyksessä. Lisäksi pyöräilijöille on tarjolla glögiä ja Reilun kaupan suklaata.

Valojen jakamisella halutaan lisätä liikenneturvallisuutta ja kiittää aktiivisen liikkumistavan valinneita ihmisiä. Kävely ja pyöräily ovat hyviä valintoja myös talvella sekä oman terveyden että ympäristön kannalta.

Loistava pyöräretki pimeässä keskiviikkona

Keskiviikkona 22.11 kello 17 lähdetään loistavalle pyöräretkelle Laikunlavan luota. Matkan varrella on puistoja, arkkitehtuuria ja taidetta! Ohjattu pyöräretki suuntautuu kaupungin mielenkiintoisiin pimeän ajan paikkoihin, joissa valolla on iso rooli. Retki päätetään höyryäville juomille.

Tampereen kaupunki on tukemassa jo perinteeksi muodostuneen viikon paikallisia tapahtumia.

Tampereen kaupunki:
Projektipäällikkö