Hae
Valikko
a a

Uusi neuvontapiste ohjaa lähisuhdeväkivaltaa kohdanneita

Julkaistu 7.11.2017 10.52

Perheiden talossa aloittaa marraskuun puolivälissä toimintansa neuvontapiste lähisuhdeväkivaltaa kohdanneille henkilöille. Uusi neuvontapiste tarjoaa tietoa ja ohjausta lähisuhdeväkivallan eri muodoista väkivaltaa kokeneille ja heitä työssään kohtaaville.

Valokuva: Kaktus ikkunalla.

Neuvontapiste on avoinna kerran kuukaudessa keskiviikkoisin klo 9–11 Perheiden talossa Tammelassa (Tammelakeskus, os. Itsenäisyydenkatu 21 B). Ensimmäisen kerran palvelu on avoinna keskiviikkona 15.11.2017 klo 9-11. Neuvontapisteessä on paikalla väkivaltatyön asiantuntijoita sosiaalipäivystyksen lähisuhdeväkivaltatyöstä.

Neuvontapiste palvelee sekä väkivaltaa kohdanneita asiakkaita että työntekijöitä, jotka kohtaavat lähisuhdeväkivaltaa kokeneita henkilöitä työssään.

Tavoitteena on vähentää lähisuhdeväkivaltaa ja antaa asiakkaille tietoa lähisuhdeväkivallan eri muodoista ja palveluista tilanteen muuttamiseksi. Samalla halutaan tuoda ilmiötä näkyväksi ja vähentää häpeäntunteita, joita väkivallan kokemiseen ja siitä puhumiseen liittyy.

Joulukuussa neuvontapiste on avoinna keskiviikkona 13.12.2017. Vuodelle 2018 on suunniteltu erilaisia teemapäiviä, jotka käsittelevät muun muassa naisen väkivaltaisuutta, turvakotia ja omaishoitajille suunniteltua Ei saa ravistaa -hanketta.

Tarjolla on kahvia ja tietoa – tervetuloa juttelemaan!

Sosiaalityöntekijä
Irina Remes