Hae
a a

Sampolaan avataan vuodenvaihteessa makerspace

Julkaistu 1.11.2017 11.22

Uudessa yhteisöllisen tekemisen tilassa asiakkaat voivat käyttää muun muassa 3D-tulostimia, ompelukonetta ja vinyylileikkuria. Makerspace-tilalle etsitään parhaillaan nimeä nimikilpailussa.

3d-tulostin

Sampolan kirjaston ja tietotorin yhteyteen perustetaan makerspace-tila, joka avataan asiakkaille tammikuussa 2018. Kyseessä on uudenlainen yhteisöllisen tekemisen paikka, jossa asiakkaat voivat toteuttaa omia ideoitaan, oppia uusia taitoja ja jakaa tietoa. Makerspace-tilassa asiakkaiden käytössä on muun muassa 3D-tulostimia, ompelukone, saumuri, vinyylileikkuri ja lämpöprässi.

- Sampolan makerspace tarjoaa monipuolisia tapoja harrastamiseen, oppimiseen ja uuteen teknologiaan tutustumiseen. Jokainen voi tulla tekemään omia projektejaan ja samalla myös oppimaan muilta tekijöiltä. Pyrimme siihen että tilassa syntyisi vertaisoppimista ja yhteisöllisyyttä, projektikoordinaattori Jaakko Pimperi sanoo.

Ehdota nimeä makerspacelle

Tampereen kaupunginkirjasto etsii marraskuussa uudelle makerspace-tilalle nimeä kaikille avoimessa nimikilpailussa. Kilpailuun voi osallistua verkkolomakkeella tai jättämällä ehdotuksen paperilomakkeella Sampolan kirjastossa olevaan vastauslaatikkoon viimeistään perjantaina 1.12.2017.

Uuden makerspacen nimen valitsee joulukuussa 2017 kirjaston henkilökunnasta koostuva raati. Kilpailun voittajaehdotus palkitaan, ja kaikkien osallistujien kesken arvotaan pienempiä palkintoja.

Nimikilpailu, e-lomake

Tampereen kaupunginkirjasto Tietoyhteiskuntapalvelut, tietotorit